Olycklig varannan-vecka mamma
Ibland känns det som om jag håller på att bli galen. Jag saknar min dotter (2 år) så mycket att det bokstavligen värker i hjärtat när hon är hos pappa. Kort sammanfattning av vår separation:
Min dotters pappa ballade ur helt när vi fick barn (sambos i 8 år) och han lämnade mig ensam med henne när hon var 4 månader. Sporadisk kontakt. Januari i år började jag jobba och hon bor nu hos sin pappa ungefär varannan vecka men jag har henne över dan en av dagarna. Han har nu en ny relation och hans nya blev gravid medsamma och ungen kommer efter sommaren. Vad jag tycker om detta och hur det känns för mig kan ni bara föreställa er men det stora problemet är att jag vet inte hur jag ska hantera att vara ifrån henne. Lider varenda sekund! Har fått ett j-a konstigt kontrollbehov oxå, funderar hela tiden på vad hon gör, vem hon träffar, vad hon har för relation till pappans nya och jag oroar mig ständigt. Är otroligt svartsjuk på att en för mig främmande kvinna får ta del av min dotter. Hatar hela situationen. Det blir inte lättare av att vi kommunicerar dåligt så jag kan inte ringa och fråga hur hon mår och får sällan svar på sms. Som det känns nu är jag bara mamma varannan vecka och den andra veckan går jag runt som en halvdöd olycklig människa.
Jag är deprimerad och jag vet att mycket av mina tankar och så är onormala och osunda och jag jobbar på det via terapi men skulle så gärna vilja höra från andra som har liknande erfarenheter? Det måste väl finnas fler mammor där ute som också tycker att frånvaron av sina barn är olidlig??
Kan tillägga att vi ska till familjerätten efter sommaren för sammarbetssamtal. Vi måste faställa ett boendeschema osv.
Vet inte vart jag ska ta vägen?! Är så olycklig över att jag har ett liv som jag absolut itne vill ha! Är ganska ensam också, har mest vänner som har barn och det är knepigt att umgås med dom utan barn.