Hur konkurrera med en rutinerad heltids-lesbian?!
Jag är i desperat behov av tips men först tänkte jag dra min story:
Jag har varit sambo med en man i flera år. För lite drygt ett år sedan så träffade jag en tjej via träningen som jag blev attraherad av på ett sätt som jag sällan blir. Både utseende och personlighet fick mig att känna. Hon var också sambo med en man. Vi började umgås, träna tillsammans och lite sådant, men jag valde att hålla henne lite på avstånd eftersom jag visste att jag skulle kunna falla för henne. Varken hon eller jag skulle göra något sålänge våra sambon fanns med i bilden.
Nu har det blivit så att jag bestämt mig för att lämna sambon. Han får kalla fötter av fasta förhållanden och sakta men säkert har jag tappat känslorna för honom. Han går i terapi men jag vet inte när eller om han någonsin kommer att ändra sig. Jag ska flytta så snart jag hittar något annat. Detta har egentligen varit en lång process mellan mig och min sambo så det är inget som hänt nu plötsligt bara.
Häromkvällen träffade jag Henne och hon öppnade sig för mig. Hon berättade att det inte går så bra med hennes sambo och att de bestämt sig för att flytta isär. Hon vet att jag också har problem med min sambo, så jag antar att det kändes lättare att berätta för någon som ”förstår”. Sen sa hon att det finns en försvårande omständighet; En lesbisk tjej som hon känner (och jag också känner) är kär i henne. Hon sa att hon kanske känner lite för henne också men att hon tror att det är för att hon tycker att det känns så svårt med pojkvännen. Hon sa att hon trodde att hon kanske kände så för att ha en bra anledning att snabbt lämna honom. Sen sa hon att hon inte trodde att det nånsin skulle kunna funka mellan henne och den tjejen men att hon skulle kunna tänka sig henne som en temporär grej.
Plötsligt fick jag en hel massa känslor i halsgropen och fick kämpa för att hålla masken. Hon vet inte att jag är bi men nu vet jag att hon är det. Jag rådde henne att hon skulle reda ut vad Hon ville och kände först, innan hon började blanda in andra. Det var så svårt att råda henne i det läget! Jag var både glad över att hon är bi och ledsen för att hon gillar den där andra tjejen lite –samtidigt.
Hon berättade också att hon haft förhållanden med både män och kvinnor, så hon har erfarenhet. Min erfarenhet av tjejer är dock rätt begränsad. Jag har på ett sätt alltid valt den fega och säkra vägen. Jag blir förälskad i kvinnor precis som jag blir i män men jag har oftast valt att inte agera. Bortsett från några temporära flirtar och lite dejting med tjejer när jag var lite yngre så har jag inte speciellt mycket erfarenhet alls. Jag blir så nervös av kvinnor, på ett helt annat sätt än jag blir av män! Tjejer brukar oftast inte ens fatta att jag gillar dem eftersom jag är så blyg. Den andra tjejen är självsäker och gay, en rutinerad heltids-lesbian. HUR skulle jag, som är så nervöst tafatt, kunna konkurrera med det?!
Åh, suck, vad ska jag göra? Ska självklart inte göra något innan alla pojkvänner är helt avklarade men som jag känner nu så kan jag inte ignorera detta. Den andra tjejen verkar inte ha några som helst skrupler kring att Hon har pojkvän... Men HUR charmar man en tjej? Hur får man henne att förstå att man tycker om henne som fan, inte bara som en vän? Hur kan jag konkurera med den här charmiga, roliga och självsäkra lesbiska tjejen som garanterat kan charma byxorna av Henne med stort H. Rutinerade som har tips?