• Anonym (blyg och tafatt)

Hur konkurrera med en rutinerad heltids-lesbian?!

Jag är i desperat behov av tips men först tänkte jag dra min story:

Jag har varit sambo med en man i flera år. För lite drygt ett år sedan så träffade jag en tjej via träningen som jag blev attraherad av på ett sätt som jag sällan blir. Både utseende och personlighet fick mig att känna. Hon var också sambo med en man. Vi började umgås, träna tillsammans och lite sådant, men jag valde att hålla henne lite på avstånd eftersom jag visste att jag skulle kunna falla för henne. Varken hon eller jag skulle göra något sålänge våra sambon fanns med i bilden.

Nu har det blivit så att jag bestämt mig för att lämna sambon. Han får kalla fötter av fasta förhållanden och sakta men säkert har jag tappat känslorna för honom. Han går i terapi men jag vet inte när eller om han någonsin kommer att ändra sig. Jag ska flytta så snart jag hittar något annat. Detta har egentligen varit en lång process mellan mig och min sambo så det är inget som hänt nu plötsligt bara.

Häromkvällen träffade jag Henne och hon öppnade sig för mig. Hon berättade att det inte går så bra med hennes sambo och att de bestämt sig för att flytta isär. Hon vet att jag också har problem med min sambo, så jag antar att det kändes lättare att berätta för någon som ”förstår”. Sen sa hon att det finns en försvårande omständighet; En lesbisk tjej som hon känner (och jag också känner) är kär i henne. Hon sa att hon kanske känner lite för henne också men att hon tror att det är för att hon tycker att det känns så svårt med pojkvännen. Hon sa att hon trodde att hon kanske kände så för att ha en bra anledning att snabbt lämna honom. Sen sa hon att hon inte trodde att det nånsin skulle kunna funka mellan henne och den tjejen men att hon skulle kunna tänka sig henne som en temporär grej.

Plötsligt fick jag en hel massa känslor i halsgropen och fick kämpa för att hålla masken. Hon vet inte att jag är bi men nu vet jag att hon är det. Jag rådde henne att hon skulle reda ut vad Hon ville och kände först, innan hon började blanda in andra. Det var så svårt att råda henne i det läget! Jag var både glad över att hon är bi och ledsen för att hon gillar den där andra tjejen lite –samtidigt.

Hon berättade också att hon haft förhållanden med både män och kvinnor, så hon har erfarenhet. Min erfarenhet av tjejer är dock rätt begränsad. Jag har på ett sätt alltid valt den fega och säkra vägen. Jag blir förälskad i kvinnor precis som jag blir i män men jag har oftast valt att inte agera. Bortsett från några temporära flirtar och lite dejting med tjejer när jag var lite yngre så har jag inte speciellt mycket erfarenhet alls. Jag blir så nervös av kvinnor, på ett helt annat sätt än jag blir av män! Tjejer brukar oftast inte ens fatta att jag gillar dem eftersom jag är så blyg. Den andra tjejen är självsäker och gay, en rutinerad heltids-lesbian. HUR skulle jag, som är så nervöst tafatt, kunna konkurrera med det?!

Åh, suck, vad ska jag göra? Ska självklart inte göra något innan alla pojkvänner är helt avklarade men som jag känner nu så kan jag inte ignorera detta. Den andra tjejen verkar inte ha några som helst skrupler kring att Hon har pojkvän... Men HUR charmar man en tjej? Hur får man henne att förstå att man tycker om henne som fan, inte bara som en vän? Hur kan jag konkurera med den här charmiga, roliga och självsäkra lesbiska tjejen som garanterat kan charma byxorna av Henne med stort H. Rutinerade som har tips?

• Svar på tråden Hur konkurrera med en rutinerad heltids-lesbian?!
  • Anonym (smygbi)
    Anonym (blyg och tafatt) skrev 2011-10-06 21:53:09 följande:
    Skickade i alla fall sms innan och frågade hur dagen varit och skrev att det var kul att se henne igår och att jag märkte att jag hade saknat henne lite. Sen frågade jag nåt om imorn. Fick svar att det var jättekul igår och att hon har saknat mig jättemycket. Aaaooo.

Hoppas att jag får tillfälle att våga imorn!! :S
    *håller tummarna* Är oxå grymt blyg när det gäller förälskelser :P har dock inte behövt befatta mig med sånt de senaste 9,5 åren *S* :P Men ja det kändes skönt att han viste om det redan från början. Min första pojkvän vågade jag inte ens berätta det för då han varit ihop med en tjej som varit otrogen med en annan tjej och gjort slut med honom och blev ihop med henne :P Samt att hela hans familj var så homofientlig man bara kan bli.

Hoppas du får ett fint läge imorgon att lägga fram ditt intresse på ;) Är ju så lätt att tänka efteråt "så skulle jag svarat eller så skulle jag ha gjort" och sen är man skitsur på sig själv att man inte kom på det när rätt tillfälle gavs.
  • QueenK

Okej, jag har följt den här tråden ett tag nu och jag tycker det är spännande! Jag tror definitivt att hon känner något för dig också (mer än vänner) och att hon ger dig hints om det. MEN, varför är det ditt ansvar att ta första steget? Jag förstår inte riktigt. Varför kan inte hon själv ta steget med tanke på att hon själv verkar intresserad, hon ger dig hints och hon är den som är (?) i ett förhållande. Jag tycker att det är mer hennes ansvar om hon är intresserad!

Knowledge comes from others, wisdom from within
    QueenK skrev 2011-10-07 03:39:46 följande:
    Okej, jag har följt den här tråden ett tag nu och jag tycker det är spännande! Jag tror definitivt att hon känner något för dig också (mer än vänner) och att hon ger dig hints om det. MEN, varför är det ditt ansvar att ta första steget? Jag förstår inte riktigt. Varför kan inte hon själv ta steget med tanke på att hon själv verkar intresserad, hon ger dig hints och hon är den som är (?) i ett förhållande. Jag tycker att det är mer hennes ansvar om hon är intresserad!
    Alltså, sådär har jag också tänkt och resonerat.. Det är hon som är i ett förhållande. Däremot så kanske hon vill känna sej mer säker på vad jag vill innan hon släpper några bomber? För jag är ju, enligt hennes utsago, bra på att dölja mina känslor. Kanske ska försöka hinta mer, som hon gör (tror jag)? För jag tänker INTE försöka förföra henne fullt ut bakom ryggen på hennes sambo.
  • Anonym (Karin)

Jag tänker såhär: Vad har du att förlora? Vad kan hända med dig om du stöter/flirtar/hånglar/ligger med henne? Är du otrogen mot någon? Eller riskerar du "bara" att själv bli sårad? 

Ibland måste man våga för att vinna! I mina ögon är det "värsta" som kan hända att hon inte är intresserad. Men det verkar hon ju vara om man läser i tråden... Och om hon inte är det så blir hon garanterat bara smickrad av att någon säger rakt ut att hon är kär i henne! Jag menar: vem vill inte vara atttraktiv?

Å andra sidan. Hon separerar inte. Hon pratar om en annan tjej som hon kan ha som något slags övergångsobjekt.. Vad är det för tjej egentligen? Vågar hon inte vara själv utan måste hela tiden ha någon "på gång"? Nu har jag inte följt hela tråden men det känns lite varnings aktigt när hon inte vågar säga rakt ut att hon gillar DIG utan bara pratar om en annan tjej och lockar så att DU ska säga något. Varför kan inte hon ta första steget? Och varför separerar hon inte om hon nu inte är nöjd med sin man och överväger att skaffa en kvinna för att komma över honom?  

Man kan ju inte både ha kakan och äta den liksom... 

Mitt råd är att fråga henne rakt ut om hon är intresserad, för att få det överstökat. Så får du svar och kan gå vidare med ditt liv därifrån.  

• fabler

nu är jag nyfiken på hur det gick igår.

elias är världens sötaste!!!
  • Anonym (:))

Håller med några av dom föregående talarna. Det är solklart ätt hon är intresserad, make a move innan hon lessnar!

• Anonym (bix)
    Anonym (:)) skrev 2011-10-11 17:03:34 följande:
    Håller med några av dom föregående talarna. Det är solklart ätt hon är intresserad, make a move innan hon lessnar!
    Ja, heja! Hur gick det när ni sågs?
  • Leafelectric

Även om du mest har bett om tips så har detta blivit lite som att följa en tv serie för mig och nu väntar jag febrilt på nästa avsnitt. Har det hänt något nytt?

• Anonym (-)

Jag tycker att du är jättetydlig och tycker inte att du behöver vara varken tydligare eller öppnare. Ni sitter ju i en situation där hon fortfarande har sin sambo samt pratar om en heltidslesbian ( ). Angående hennes prat om heltidslesbianen (love that word) så tänker jag ändå att hon vill sätta lite press på dig att berätta hur du känner. MEN varför kan hon inte berätta själv hur hon känner? Nästa gång hon pratar om att man ska vara öppen med sina känslor så kan väl du antyda något liknande, typ "ja, det skulle vara så skönt om alla var öppna med vad de känner, man blir ju väldigt osäker annars".

Behöver det gå så mycket fortare? Ni börjar ju redan nu bli oumbärliga för varandra så det är bara att ni ska våga ta steget verkar det som, och det gör ni när ni är redo och tröttnar på att det går långsamt!

• TH Dervish

Jag måste få veta hur det gick innan jag tar bort den här tråden från bevakningslistan. Kom tillbaka TS och berätta! :)

Ni är ju flera som undrar hur det gått... Tyvärr kan jag inte riktigt komma med några större framgångshistorier. Hon och sambon har flyttat isär men de är fortfarande ihop. Deras separation verkar gå väldigt långsamt fram. Nu i veckan hade hon sagt till honom att hon ville att de skulle ses mindre. Ja, jag vet inte.
    Det där flirtandet mellan oss har dock fortsatt. Det känns som att det finns en spänning mellan oss varje gång vi ses. Och vi ses åtminstone en gång i veckan. Hon tar ofta initiativ till att vilja träffa mig. Det är liksom lustigt det där att det fortfarande, trots att vi nu är bra vänner och det gått flera månader, känns som att spänningen inte försvinner..
    Jag träffade/dejtade någon annan lite emellan också... Mest för att jag inte bara ville vara en toffel som satt och väntade på henne. Berättade om det för henne men sa att det inte var nåt seriöst. Hon blev väldigt väldigt nyfiken på att se hur personen (en hon) såg ut. Hade dock svårt att läsa av ifall hon blev glad/ledsen/något annat av det avslöjandet. Men måste säga att det lilla dejtandet hjälpte mig med att inte vara fullt lika nervös kring Henne med stort H. Känner mig inte fullt lika grön längre, haha.
    Det finns ju fler anledningar än min blyghet till att jag inte gjort eller sagt något till henne om mina känslor. Hon är ju inte singel. Jag känner hennes pojkvän och ser honom som en av mina kompisar. Dessutom totalkraschade hon ett tag, pga alla de där familjeproblemen hon haft. En nära familjemedlem till henne fick en psykos och hamnade på sjukhus och hon fick ta hand om både familjemedlemmen och allt annat själv. Blev lite mycket. Så, hennes sits är fortfarande totalkaos.
    Jag avvaktar fortfarande. Får väl se ifall läget är ett annat om ett tag. Men... Fin är hon.

• Anonym (mysig)

Kööör hårt bruden. Hejar på dej

• Anonym

Jag kunde inte sluta läsa! Jag blir alldeles varm i kroppen! Att vara förälskad är verkligen så mysigt :)

• Spaniér

Heltids flata här! Jag skulle säga att eftersom vi "oftast" har mer erfarenhet så KAN det bli svårt att "tävla". Men är detta en tjej som inte är så "ytlig" att hon faller för en charm utan ser DIG så kommer det gå fantastiskt! Jag sitter och myser av denna tråd. Uppdatera gärna mer!

• Anonym (chansa)

Hej TS 

Jag har följt din tråd ett tag och tycker det är så mysigt och läsa om dina känslor. Jag vill att det ska lyckas för dig med den där tjejen.

Om du verkligen är kär i den tjejen och vill vara med henne så tror jag att du måste chansa lite. SLänga dig ut över klippan med huvudet före. Annars finns det risk att ni bara fortsätter på samma bana som nu eftersom ingen av er tar initiativ till något mer. Till slut kanske ni glider isär för ingen av er orkar vänta på den andra, eller träffar någon annan. Det är nu du lever. NU. Ta vara på det och våga ta en chans. Kyss henne. Berätta för henne hur du känner ja, på ngåot sätt visa dina känslor tydligt. Om det är henne du vill ha.

Chansar man inte, vinner man heller inget. 

Svar på tråden Hur konkurrera med en rutinerad heltids-lesbian?!