• Gurkan00

Svägerskan snodde det namnet jag vill ha om vi får en dotter

Råkade nämna mitt favo flicknamn för svägerskan som var höggravid vid tillfället och sen fick jag höra att ungen ska heta det... Blev besviken och ledsen då hon hade ett helt annat namn. Och inte nog med det så verkar det vara menat att om vi får en tjej så ska hon heta det. Tror inte på det övernaturliga men hela tiden dyker detta namn upp. Och det är inget vanligt namn. Har haft namnet redan då vi fick vår son 2010 och är gravid nu. Är jag larvig? Kan jag ta samma namn?

• Svar på tråden Svägerskan snodde det namnet jag vill ha om vi får en dotter
  • Kazeer

Ja, du kan ta samma namn. Om det är det namn du vill att din dotter ska ha, så ska du naturligtvis ge henne det namnet.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mammato2

Klart du kan ha samma namn om du vill det, bara förklara varförså förstår man.

• saramadeleine

Ta samma namn om du känner för det. Just det är med namn är så otroligt känsligt, jag har tre namn i backup ifall jag får fler barn, dessa har jag inte berättat för någon då jag inte vill vara med om det du just varit med om TS.

Men känner du för just de namnet du tänkt så ta det, du kan ju bara säga att; Jag hade redan bestämt det sedan 2010 och därav så vill jag inte byta.

• Sötnöten

Jag har faktiskt vänner där 2 barn (barnen e kusiner) och barnens moster har samma namn. Å det e inget konstigt!

Man får faktiskt döpa sitt eget barn till PRECIS (bara det e godkänt av skatteverket ;)) va man vill! 

• AgnesMH

Dålig stil tycker jag. Därför berättar jag inte vad jag vill döpa min lilla knodd till!

• En Åsa

Klart du kan ta samma namn! Jag har samma namn som en av mina sysslingar som är född bara några månader efter mig. Vi umgicks väldigt mycket när vi var barn och det var aldrig något konstigt med det.

• Freijah

Klart du kan ta samma, och för att folk ska veta vems namn det är kan du ju högt och tydligt säga på dopet " men va KUL att du tyckte om min blivande dotters namn så mycket att du valde att döpa ditt barn till det. Trots att du vet att jag bestämde det namnet redan för x år sedan."

♥ Mihai 2010-11-23 ♥
  • Lady without tattoo

Du äger inte ett namn.Det är fritt för andra att välja samma

Yrke: Leg pratkvarn
  • kristinah

I min familj heter min morfar och min kusin på denm sidan samma - och min bror har samma namn som min pappas bror

• AngelWithoutWings

Ta du det, jag har en bror och en kusin (som dessutom är födda samma år) som heter samma sak. Är inte krångligt alls, hade vi firat jul och sånt hade det kanske varit lite krångligare men ;)

• Myra2012

Om min Lillebror kan ha samma namn som min pappa så tycker jag inte att någoting som rör namn är konstigt längre. Albert och Albert junior, funkar skitbra och har gjort det i 20 år nu! KÖR Cool

Svar på tråden Svägerskan snodde det namnet jag vill ha om vi får en dotter