• Spexig

Foglossningen tillbaka efter ett år?!

Fick foglossning i blygdbenet ungefär 2/3 in i graviditeten när jag väntade tvåan, vilket försvann helt iom förlossningen. 

Nu i dagarna fyllde lillasyster ett år och nu plötsligt har foglossningen kommit tillbaka. Tycker inte jag gjort nåt speciellt eller ansträngt mig särskilt mycket. Jag har semester nu sen en vecka och är otroligt mycket mer aktiv på jobbet (jobbar på lab, står och går hela tiden hela dagarna), så varför nu? Kan det vara för att jag jobbade extra intersivt veckan innan semestern? Men varför kom det inte då i så fall, varför en vecka senare?

Nån som varit med om att foglossningen kommit tillbaka (utan att vara gravid, då) och vad hände? Vad gör man?

• Svar på tråden Foglossningen tillbaka efter ett år?!
  • skånegås

Du är inte gravid då? På vissa kan foglossning vara första tecknet.. eller att mensen är på g eller så (horminer)? Du kanske har gjort rörelser som provocerar mer än att stå och gå (du har ju inget tungt i magen som belastar). Burit dottern mer, suttit på huk eller med benen i kors...

• Spexig

Well, jag har ju inte fått tillbaka mensen än, så jag VET ju inte om jag är gravid, men jag har spiral, så risken är rätt liten. Jo, jag får ju kolla.

Kan det komma när mensen kommer tillbaka? Det kan ju lätt vara på g, har kännt lite mensvärk nu flera dagar, men än har inget kommit o normalt brukar det komma dan efter att jag kännt av mensvärken.

Hmm, jag kanske är det för att jag varit hemma och burit på lillasyster mer än jag normalt gör. Jag har ju burit storasyster oxå, men inte mycket. Men klart det kan vara sånt. Kan bara inte riktigt komma på nåt specifikt.

• skånegås

Många känner av liknande symtom bara i samband med mensen så man vet ju aldrig...

• Spexig

mm, jag läste det. Hoppas det är det som är på väg. Har kännts så i drygt en vecka, men ännu inget.

Är i alla fall inte gravid, tog två test i förrgår (det första skrämde upp oss rejält med sitt spökstreck...). 

Svar på tråden Foglossningen tillbaka efter ett år?!