• Anonym (orolig)

Vilken bedövning vid kejsarsnitt?

Hej!

Jag har fått en tid för kejsarsnitt pågrund av rädsla och oro. Jag var med om en olycka för några år sen där jag förlorade känslel/styrsel i ben /fötter men som nu fungerar normalt. Detta var en enorm chock för mig! Nu när jag ska förlösas med kejsarsnitt är jag också jätterädd för de sprutor som ges att de ska ge mig den här förlamningskänslan eller att man ska skada nåt i min rygg (har alrig fått den ordentligt undersökt av expert). Samtidigt som jag önskar att jag kunde bli sövd vill jag vara vaken och få ta emot min bebis tillsammans med min sambo. Men vad vore bäst för mig? vad finns det för alternatvi och vad är skillnaden på spinal och EDA? Finns det någon spruta som man kan reglera smärtlindringen så att man kan stänga av när allt är klart?ja känner mig helt förvirrad och jätte rädd inför detta....

Mvh Orolig

• Svar på tråden Vilken bedövning vid kejsarsnitt?
  • lena2012

Hej !
    Denna fraga ska egentilgen en anestesiolog , nakos doktor svara pa.
    Det brukar vara battre med en ryggbedovning  spinal ar det man anvander vid kejsarsnitt .
    Om du kanner dig mycket orolig med tanke pa dina tidigare skador ska du tala med narkosdoktorn.
    Om de pa nagot satt anser att det vore en storre risk for dig sa valjer de en annan metod.
    Erfarenhetsmassigt brukar det inte vara problem med bedovningen  , det ar mer undantag an regel. 
    Skriver fran en dator utan  svenskt tangetbord....
    Halsningar
    Lena 

Svar på tråden Vilken bedövning vid kejsarsnitt?