• akokolan

pco,3 missfall..helt hopplöst??

har pco men ändå haft den stora turen att bli gravid spontant 3 gånger, tyvärr har alla slutat med missed abortion, dött i vecka 6-7 och stötits bort i 12-13.  har nu fått höra att man med pco kan ha problem med progesteronhalten och det kan orsaka mf. det har tagit 3 år för kroppen att återhämta sig varje gång och få ägglossningar. jag är lovad hjälp nu med pergotime. min fråga är finns det några pco:are med många missfall som till slut lyckats. känns så hopplöst =(

• Svar på tråden pco,3 missfall..helt hopplöst??
  • viti

Hej!
    Jag beklagar verkligen det som har hänt dig och förstår hur jobbigt det är!
    Jag har själv pco och har fått behandling för att bli gravid, första barnet blev till efter bara två månaders behanbling.
    När vi ville bli gravid med ett syskon fick jag två missfall och fick därför äta progesteron för att det inte skulle bli missfall en tredja gång. Så efter 2½ års försök och två missfall blev jag gravid med dottern som snart är 4 år.

Det är inte hopplöst, bara jävligt jobbigt och nu när du ska få hjälp ska du se att det kommer gå bra.
    Lycka till!!!

• akokolan

tack snälla för svar. tror det är xtra hopplöst just nu för att det precis har hänt. pratade nyss igen med en som ringde upp mig från kk som tyckte det var konstigt att man inte kollat upp detta med progesteron när jag blev inskriven med tanke på bakgrunden.
    är lugnande att få höra en historia där det går bra, vill inte ge upp hoppet

Svar på tråden pco,3 missfall..helt hopplöst??