• Tetran

Hur gör ni det smidigast?

Är ny på det här med flaskmatning. Hur gör ni det smidigast när ni är ute på vift nånstans med vatten i rätt temperatur och pulver osv. Och jag menar INTE med Tetrapaken. Det blir lite dyrt i längden. 

Tips på smidighet önskas!  Alla flaskor och dyl tar ju otroligt mycket plats dessutom.

Hur gör NI? 

Nybliven trebarnsmamma - två barn hos mig och en i hjärtat.
  • Svar på tråden Hur gör ni det smidigast?
  • älskarlivet81

När vi flaskmatade så kokade vi vatten hemma och hällde på termos. Sen hade vi med ersättningspaketet alt hällde upp portionsvis i vällingdoserare.

Mot slutet av perioden tog vi kallt vatten när vi var ute och micrade. 

• Amazina

Hett vatten i nappflaskorna som står i liten termoväska (Avent). Kallt vatten i halvliters PETflaska. Pulver i doserare. Sedan blandar jag vattnet till önskad temperatur. Häller bort överskottet, i med pulver, skaka och servera. Jag har nästan aldrig färdigblandad mjölk med mig med tanke på hållbarheten...

• MammaTillDomFinaste

hett vatten i termos, kallt i en flaska, blanda i barnets flaska till lagom temp. Burk med pulvet, finns "portions"plast låda att köpa, använder den till välling nu.
    Ska man till tex till ett köpcentrum eller liknande, då brukar man alltid få värma i en micro eller så kan man ju betala 5-10kr för att få hett vatten (men då kan man ju likagärna köpa tetror istället!!) 

och flaskor osv, ja de tar plats, men måste man så måste man, de är en vana, jag upplevde de aldrig som jobbigt osv eftersom de var på de ända sättet jag gjort. (flaskade dottern, men ammar sonen) 

• Tetran
    MammaTillDomFinaste skrev 2011-07-26 20:48:43 följande:
     hett vatten i termos, kallt i en flaska, blanda i barnets flaska till lagom temp. Burk med pulvet, finns "portions"plast låda att köpa, använder den till välling nu.
    Ska man till tex till ett köpcentrum eller liknande, då brukar man alltid få värma i en micro eller så kan man ju betala 5-10kr för att få hett vatten (men då kan man ju likagärna köpa tetror istället!!) 

och flaskor osv, ja de tar plats, men måste man så måste man, de är en vana, jag upplevde de aldrig som jobbigt osv eftersom de var på de ända sättet jag gjort. (flaskade dottern, men ammar sonen) 
    Vart finns portionsplastlådan du skrev om? I en vällingdoserare blir det ju bara 3 doser, lite får lite tycker jag.
    Nybliven trebarnsmamma - två barn hos mig och en i hjärtat.
  • sarsparis

Vi kokar vatten och låter det svalna så det blir lagomt varmt och häller på termos. Sen har vi två vällingdoserare.

Svar på tråden Hur gör ni det smidigast?