• Ms M

Tappar fortfarande mycket hår.. Tips..

Jag tappar väldigt mkt hår fortfarande, snart 11 månader efter förlossningen.. När ska det sluta? Finns det vitaminer eller ngt man kan ta som kan hjälpa till mot det? Är ju hår överallt... När jag borstar håret så e det massor i borsten..
    Delammar fortfarande

• Svar på tråden Tappar fortfarande mycket hår.. Tips..
  • sommarskön

Jag har käkat öljästtabletter. Vet inte om det hjälper mot håravfall, men håret känns definitivt stabilare nu.

• Falangist

Åh, jag med! Och det är dessvärre 3,5 år sedan min minste kom! Jag skulle tro att jag tappat minst hälften av det hår jag hade före barnen föddes, har nu fått klippa mig kort för att håret inte ska se helt platt ut - platt som i en nylonstrumpa trädd över huvudsvålen alltså...Flört Inte snyggt.

Jag väntar med spänning på tips och råd i denna tråd.

• Ingiz

Jag har samma problem. Sonen är 10 månader och jag slutade amma för över 4 månader sedan.
    Det är helt groteskt vad hår jag tappar. Som tur är så är jag självlovkig så jag kan fortfarande behålla mitt långa hår och ha volym i det. Men jag vill också få tips och råd.

Är i och för sig rädd för att det är en sådan sak som bara är så. antingen tappar man massor eller så tappar man knappt något hår alls. Hoppas inte det är så

Svar på tråden Tappar fortfarande mycket hår.. Tips..