• Ungmamma93

Hjälp?Vad bör man som mamma ha på sig på dopet?

Hej, Jag har ett litet problem.. Jag har tankarna på att införskaffa mig något nytt att ha på mig till min sons dop..

Vad skulle ni rekommendera?

Jag vill gärna ha en klänning, eller kjol och tunika men har det lite svårt med att hitta nått jag tycker passar nu efter graviditeten då min storlek vuxit en aning ;)

• Svar på tråden Hjälp?Vad bör man som mamma ha på sig på dopet?
  • Lady Namárië

På första dopet (oktober) hade jag kjol och kavaj (för kort kjol, enligt min kära mor Tungan ute) från BikBok, på andra (september) hade jag kjol, linne och kofta och på det senaste (februari) hade jag en sån här i svart: shared1.ad-lister.co.uk/GetImage.aspx&num=3. Jag skulle ha haft något färglatt till, men det glömde jag förstås bort. *bebisgröt i hjärnan*

So say we all
  • SuzR

Jag hade en omlottklänning, bra att amma i och de flesta passar i en sådan eftersom ma framhäver midjan! Jag hade gördel under! Perfekt:)

• Ungmamma93
    She is Me skrev 2011-07-27 13:43:33 följande:
    Man bör ha något man känner sig fin i ;) finns inga regler.
    Nej det kanske inte finns det, men man ska ju helst inte ha kort kort och ärmlöst.. men jag tänker nog gå efter det jag känner för..
    SuzR skrev 2011-07-27 14:13:24 följande:
    Jag hade en omlottklänning, bra att amma i och de flesta passar i en sådan eftersom ma framhäver midjan! Jag hade gördel under! Perfekt:)
    Jo jag hade tänkt mig något sånt, jag har dock  så svårt att hitta klänningar som passar:(
    Lady Namárië skrev 2011-07-27 13:52:53 följande:
    På första dopet (oktober) hade jag kjol och kavaj (för kort kjol, enligt min kära mor Tungan ute) från BikBok, på andra (september) hade jag kjol, linne och kofta och på det senaste (februari) hade jag en sån här i svart: shared1.ad-lister.co.uk/GetImage.aspx?id=ea60.... Jag skulle ha haft något färglatt till, men det glömde jag förstås bort. *bebisgröt i hjärnan*
    En sån klänning skulle jag nog inte våga mig på med min kroppsfigur :/ men den var fräsch!
Svar på tråden Hjälp?Vad bör man som mamma ha på sig på dopet?