• Kassman

Ofrivillig utcheckning ur förhållandet

Hej

Jag och min dåvarande sambo har över ett decenium levt ihop och i min "bubbla" var vi lyckliga.
    I våras slogs min illusion i spillror då hon ville att vi skulle bli särbos då hon inte visste hur hon kände för mig. (Det har senare kommit fram att hon varit tillsammans med 2st under denna tid som vi varit särbos och det har krossat min hjärta totalt)

Till min egna fasa har jag insett att jag är en stor faktor till att detta skett och att mitt agerande mot och för henne under de senaste 4 åren var katastrofala. Jag lyckades prioritera så mycket annat än henne, det var fotbollsträningar, jobb, ett idiotiskt datorspel som gjorde att hon inte fick uppmärksamheten eller det stöd som hon faktiskt förtjänade.

Jag kan säga att hon är min stora kärlek och jag förstår inte hur jag lät detta ske. Jag vill jobba på att hitta tillbaks trots att jag vet att hon träffat andra under tiden som vi varit särbos. Detta beror dock mest på at jag inte sett att hon velat att jag skulle börja uppvakta henne igen och då kom andra som visade intresset via hennes arbete in i bilden.

Jag skulle med största möjliga önskan vilja höra om det finns fler som lyckats med att misshandla partnern till år med isolering från närvaro och relationen men vänt denna trend och lappat ihop förhållandet och verkligen jobbat på att det ska funka till 110% för båda

Jag försöker rannsaka mig men jag känner att jag verkligen behöver  hjälp med att bryta ner delarna.

• Svar på tråden Ofrivillig utcheckning ur förhållandet
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Om man har kört en relation helt i botten kan det vara mycket svårt att reparera den. Ingenting är omöjligt så man kan inte säga helt säkert. Du har prioriterat bort henne under lång tid och hon har känt sig sviken, övergiven och oviktig. Det blir alltid allvarliga skador av sådant. Ditt hjärta är krossat eftersom hon träffat andra män. Om ni vill satsa på er relation så måste ni vara medvetna om att det kräver väldigt mycket av er båda och att det tar tid. Förtroende skall byggas upp och förändringar skall göras. Det kan vara svårt att lita på att det blir bestående. Marginalerna är mycket små och relationen blir skör. Du behöver verkligen övertyga henne om att du förstår hur illa du gjorde henne och att det inte kommer att upprepas. Det är det enda du kan göra just nu och se om hon är mottaglig.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Ofrivillig utcheckning ur förhållandet