Gravid och försöker allt jag kan för att de ska bli bra!
Jag och min sambo (ex sambo) hade det så himla bra att jag ibland tvivlade på att det var sant. Och mycket riktigt var det så. Vi planerade att skaffa barn (ingen har barn sedan innan) det skulle verkligen bli vårt kärleksbarn som vi längtade så mycket efter. Jag visste att han drack mycket när vi träffades och det gjorde jag med men när vi blev seriösa så la vi ner det, flyttade ihop, jag sa upp lägenheten och flyttade till hans hus, blev gravid, han friar till mig och jag säger självklart Ja! Sedan börjar han visa sidor som jag inte trodde fanns hos honom. Han började ränna på krogen, han struntade i mig och kom hem på morgonen eller så fick jag hämta honom nerslagen osv. Har ni också fått veta att han är medlem i en känd mc klubb osv. Jag har ett sommarjobb nu och där jobbar jag för det mesta så att jag måste gå upp Kl. 4,00 och kommer inte hem förrän 18,00 och då ska ja ställa mig och laga mat efter jag jobbat 11 timmar.. Sedan ska ja städa osv. Han lyfte inte ett finger utan klagade på att innan jag jobbade så satt jag bara framför tvn eller datorn. Ändå visste han att jag mådde fruktansvärt dåligt och kunde inte ens äta dom 12 första veckorna på graviditeten.
Jag bestämde mig efter många försök att prata med honom att flytta för jag orkade inte mer. Ibland kunde de gå 24 timmar utan att ja åt för jag var så orolig när han var ute och han inte hörde av sig, jag kunde bara spy. Nu får ja bo hos min mamma och vi går varandra på nerverna, försöker hitta en egen bostad. Men nu försöker jag också prata med mitt ex om att istället vara särbo då kärleken fortfarande finns där och allt annat. Men allt ska ske på hans villkor hela tiden. Har försökt träffa honom i 3 veckor. Ena stunden kunde jag sova där när jag och mamma bråkade, för han ville inte att ja skulle må dåligt osv.. Nu prioriterar han bort mig helt och tror att han ska få komma och gå som han vill!
Hur ska jag göra? Vad mer ska jag göra? Jag vill ju verkligen ha den där goa familjen som de var meningen vi skulle ha. Inte att gå till mvc själv osv.. Mår så fruktansvärt dåligt :'(