Vad tycker vi om namnet Tor?
Jag har länge gått runt och tänkt på det namnet. Först tyckte jag att det lät konstigt, men efter ett tag så kände jag att "ja, det kanske kan funka". Så, vad tycker vi om namnet Tor?
Jag har länge gått runt och tänkt på det namnet. Först tyckte jag att det lät konstigt, men efter ett tag så kände jag att "ja, det kanske kan funka". Så, vad tycker vi om namnet Tor?
Tor är fint!
Jag heter oxå Thor i efternamn! :) men tycker absolut att det är ett coolt namn till en liten tuff kille :) dock som någon skrev tidigare så kanske inte till min egna då det skulle vara en aning fantasilöst :P
Jag tycker det är jättefint!
Min son som är 3 månader heter Thor.
Vi valde det för att vi tycker det är fint och skandinaviskt. Sonen har ett utländskt efternamn eftersom hans pappa inte är svensk och då tyckte vi förnamnet Thor passade bra ihop med efternamnet så får han lite av båda kulturerna.
Att det skulle vara lågutbildade som väljer det har jag aldrig tänkt på, både jag och sambon har ialla fall universitetsutbildning.
Ett jätte fint namn,
Men det kommer ju från asagudarna och enligt historien så är det nervärderande att döpa någon enligt deras namn,
Tycker det är AStufft!
Har det som ett av toppnamnen på min lsta men sambon tycker inte alls om det
Gillad det massor har själv en liten Loke men funderade även på namnet Tor
Tycker det är ett hemskt namn. Loke är inte mitt favvonamn heller men det går väll an. Loke och Freja är dom enda fornnordiska namnen som har någorlunda ok stämpel.
Tor är verkligen inget WT-namn =) Har själv en liten Tore då vi tyckte det klingade mjukare. Tor är ett gammalt och fint skandinaviskt namn tycker jag och jag har akademisk utbildning.
Fint, fast jag gillar stavningen Thor bättre
Så roligt med så mycket positva inlägg om namnet! Jag var mycket tveksam ska jag erkänna, men nu känns Tor helt rätt! Och blir det en flicka så får hon heta Liv