• ius lexis

Skulle du ta hand om bonusbarnen om deras biopäron dog?

Ja, som rubriken lyder: Skulle du ta hand om dina bonusar om deras biopäron dog?
    Detta är rent hypotetiskt om ni inte klurat ut det, dvs ingen är döende:)

Jag och min man diskuterade det och jag undrar hur ni andra bonusmammor/pappor resonerar....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-29 15:30
    Glömde att tillägga att det finns såklart pigga momor/morfar samt syskon till päronen med barn i samma ålder.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-27 13:01
    Vad roligt att läsa inläägen!

Jag kan ärligt säga att jag inte vet!! Barnen har en jättenära relation till mormor/morfar då biomamman lämnar bort dem nästan varje helg eller till barnens morbror (som är gudfar) med fru och jämngamla barn. Vet inte om de hade haft det bättre här då morbrorn kan bidra till en stor familj med mamma/pappa roll och 2 till barn i samma ålder vilka bonusbarnen är väldigt nära. Så jag vet inte. Mannen tycker de skulle ha det bäst hos mej.

• Svar på tråden Skulle du ta hand om bonusbarnen om deras biopäron dog?
  • Anonym (Ts ju)

Jag startade den här tråden för länge sedan, kul att se den igen:) Nu kan jag säga tt jag inte skulle tagit mina bonusbarn, jag känner mej helt slut, har oxå alltid älskat barn, men distansen till dem pg av biomamman gör att det är jättejobbigt när de är här! De markerar hela tiden mot mej och jag orkar i te, blir så ledsen för jag saknar dem så mycket som vi hade det och jag har spelat ut alla mina kort. Tråkigt för så kände jag inte förr.

• Anonym (Urk..)

I helvete heller. Jag vill inte ens ha hemorojden här nu..

• Anonym (ö)
    Anonym (Urk..) skrev 2013-07-13 23:11:13 följande:
    I helvete heller. Jag vill inte ens ha hemorojden här nu..

Amen, du kanske ska söka dig en man helt utan hemorrojder istället?
  • Anonym (Hmmm)

Intressant frågeställning. Nej, vi har barnet så sällan redan nu pga pappans ointresse av att skaffa barn överhuvudtaget (mamman ljög och han var dum nog att lita på henne) så barnet skulle inte ha det bäst här. MEN, om vi hade haft barnet oftare så kunde jag tänka mig det, för jag ogillar inte barnet, men mamman. (Pga henne som person och hennes 'uppfostring')

Som det är nu dock är det tveksamt om pappan ens skulle strida om mamman dog, tror att mammans släkt, syskon, pappan och ev mamman skulle strida om barnet. Men troligen skulle pappan göra det, eller behöver inte ens då de har gemensam vårdnad, slipper han bara mamman så skulle han nog ta till sig barnet bättre.

• Anonym (Urk..)
    Anonym (ö) skrev 2013-07-13 23:50:32 följande:

Amen, du kanske ska söka dig en man helt utan hemorrojder istället?
    Ja ALDRIG MER en man med barn EVER..
  • Anonym (Urk..)
    Gung Ho skrev 2013-07-14 14:08:58 följande:
    Urk: Har du barn själv?

Nej hurså?
  • Gung Ho
    Anonym (Urk..) skrev 2013-07-15 00:33:17 följande:

Nej hurså?

Jag kan då förstå att det blir en 'chock' att bli tillsammans med ngn med barn...

Skulle själv, om jag hamnade i den situationen, akta mig för att bli tillsammans med ngn utan barn. Inte för att det är ngt fel på dem, utan för att det är så svårt att förstå hur det är att komma in i en familj med barn om man inte har själv. 
  • Anonym (ja)

Det skulle jag utan tvekan göra. Jag älskar mina bonusar, inte som mina egna barn men typ som mina syskonbarn.

• Anonym (Urk..)
    Gung Ho skrev 2013-07-15 01:45:00 följande:
    Jag kan då förstå att det blir en 'chock' att bli tillsammans med ngn med barn...

Skulle själv, om jag hamnade i den situationen, akta mig för att bli tillsammans med ngn utan barn. Inte för att det är ngt fel på dem, utan för att det är så svårt att förstå hur det är att komma in i en familj med barn om man inte har själv. 

Å andra sidan verkar det som att många börjar störa sig mer på "bonusen" när de får egna barn.

Jag har varit styvmorsa till sammanlagt fyra tonåringar nu så aldrig mer för mig. Hur kär jag än var. Hell no!
  • Anonym (sara)
    Anonym (Urk..) skrev 2013-07-15 11:07:41 följande:

Å andra sidan verkar det som att många börjar störa sig mer på "bonusen" när de får egna barn.

Jag har varit styvmorsa till sammanlagt fyra tonåringar nu så aldrig mer för mig. Hur kär jag än var. Hell no!
    Det låter som ett klokt beslut. Alla klarar inte att vara bonusföräldrar - så är det bara och då väljer man en partner utan barn.

Svar på ts frågeställning: JA - UTAN ATT TVEKA! Älskar dom! 
Svar på tråden Skulle du ta hand om bonusbarnen om deras biopäron dog?