• toa

barn som får hela barnbidraget

ni föreldrar som har barn 13-14 som får hela barnbidraget
    har era barn koll på sina pengar? vad gör de med 1050kr i månaden 

• Svar på tråden barn som får hela barnbidraget
  • EliinO

Jag fick hela mitt barnbidrag när jag va i den åldern.. tyvärr visste inte mina föräldrar vad jag gjorde med pengarna, dom kanske litade för mycket på mig och inte trodde att jag rökte och drack. Hehe

• Rhoda Horswunce

Jag fick mitt barnbidrag i den åldern och tycker att jag hade bra koll. Köpte kläder, hyrde film, åkte och simmade, gick på bio m.m. La även undan ett par 100 varje månad för att ha extra fickpengar till semestern, eller för att köpa dyrare saker jag ville ha (t.ex. en kamera). Det funkade bra.

• skånegås

Jag fick från det att jag var 15 år. Mest för att mina föräldrar var skilda och det var ett bra sätt för mig att kunna handla kläder hos mamma fast det var pappa som betalade. Då var det iofs inte så mycket man fick då, men det gick till kläder, bio, godis, resor, skolmaterial mm mm.

• Rhoda Horswunce
    toa skrev 2011-07-30 01:00:35 följande:
    betalade du allting själv
    Frågar du mig? Jag betalade så gott som alla nöjen och kläder själv. Vid enstaka tillfällen kunde min mamma bjuda mig och min bästa vän på bio eller restaurangbesök (hon gav oss alltså pengar, så att vi kunde gå själva), och någon gång tror jag även att hon la till pengar när jag skulle köpa en vinterjacka och hon tyckte att den jag hade råd med var för dålig.
  • Kajee

Dottern fick det när hon var 14. Sonen kommer antagligen inte att få det när han är 14 för han verkar inte ha samma koll på pengar. Han behöver lite mer och längre styrning där.

Mn dotter köper alla kläder utom dyrare saker som tex jackor och stövlar. (Vi vill att det blir kvalité på det utan att det ruinerar henne), nöjen, hon sparar, böcker...

Skolmaterial betalar vi precis som fritidsaktiviteter/sporter.   

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Majsan70

Dottern är 16 nu men har haft sitt BB ett tag. Hon fixar det mesta för de pengarna och hon sköter det enormt bra. Jag skjuter till pengar vid dyrare inköp såsom vinterjacka o vinterskor...annars står hon för allt själv.

Jag står för alla hygienprodukter, frisörbesök och fritidsaktiviteter dock.

• Trocca

Mina barn har fått barnbidraget när de börjar nian. Eller rättare sagt något mindre än barnbidraget motsvarande studiebidraget fördelat på 12 månader blir cirka  900 kr månaden. Detta för att slippa sänka bidraget när de börjar gymnasiet. De betalar alla kläder/nöjen/mobil. Jag betalar alla aktiviteter typ sport utöver det. Har hittills haft två barn i den åldern och de har skött det bra.

Svar på tråden barn som får hela barnbidraget