• Anna Paulita

Aftonklänning, cocktailklänning, finklänning....

Kan någon tipsa om någon sida på nätet eller affär i Sthlm som har et bra utbud av sådana klänningar? Jag ska på ett bröllop i september och hittar ingenting i affärerna som jag känner att jag vill ha. Alla tips mottages. Självklart har jag tittat på de vanligaste postorder firmornas internetsidor.

• Svar på tråden Aftonklänning, cocktailklänning, finklänning....
  • Sofia1970

Finns många bröllopsbutiker, ligger nån vid zinkensdamm, sen kanske aksara i hötorgsgången kan ha nåt (billigare än bröllopsbutikerna), nk har.

Här förresten hittade jag www.brollop.se

Titta under högtidskläder på eniro så tror jag du hittar flera.

• Mabaja

Bridaloutlet är en väldigt bra butik. Bridaloutlet.se och butiken ligger i ropsten alldeles intill Shell/7eleven.

• La Lola

Antar att du har kikat på Haléns utbud?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anna Paulita
    La Lola skrev 2011-07-31 13:42:48 följande:
    Antar att du har kikat på Haléns utbud?

Ja, jag hittade inget som föll mig i smaken där. Tyvärr.
  • La Lola
    Anna Paulita skrev 2011-07-31 13:57:38 följande:
    Ja, jag hittade inget som föll mig i smaken där. Tyvärr.
    åh, de som har så mycket snyggt tycker jag.

Kollat Tradera då?
    En sån där utsvängd 50-talsinspirerad klänning, kan det vara nåt?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anna Paulita
    La Lola skrev 2011-07-31 13:58:45 följande:
    åh, de som har så mycket snyggt tycker jag.

Kollat Tradera då?
    En sån där utsvängd 50-talsinspirerad klänning, kan det vara nåt?

Kanske kommer det in något, men just nu hittade jag inget som föll mig i smaken.

Jag hartänkt på en sådan klänning, men mina skor jag har funkar inte riktigt med en sådan klänning. Sedan finns risken, tycker jag, att det bli rlite maskeradkänsla över det hela.  
  • Smietje

Har själv köpt den här till en bröllop: Tiger of Sweden Jag har aldrig fått så många komplimanger för en klänning. Jag hade beiga skor och ett beige skärp till. Det är min "fynda" (kanske lite över budgetten....)

• Anna Paulita
    Smietje skrev 2011-08-10 09:51:02 följande:
    Har själv köpt den här till en bröllop: Tiger of Sweden Jag har aldrig fått så många komplimanger för en klänning. Jag hade beiga skor och ett beige skärp till. Det är min "fynda" (kanske lite över budgetten....)
    Mycket snygg klänning! Och priset skulle funka, men jag är tveksam om den passar till mina cremefärgade skor som går mot guld....
Svar på tråden Aftonklänning, cocktailklänning, finklänning....