• Trouble11

Bedrövad och svårt att besluta

Innan jag går vidare vill jag säga att jag lever med världens snällaste gulligaste sambo men som har vissa problem med sin verklighetsuppfattning. Vi har varit tillsammans i 6 år och har en dotter på 1 år. Vissa kommer säkert undra hur jag kunde skaffa barn med honom men det var den sista chansen för mig via IVF, har försökt i 15 år med annan partner innan.
    Problemet är att han har problem med sin ekonomi. När vi träffades hade han skulder på ca 200.000 och jag tyckte väl inte det var så konstigt efter förklaring med konkurs etc...problemet var att han lurade i mig att han väntade ett skadestånd på ca300.000 som aldrig dök upp. Jag var själv arbetslös vid tillfället och använde kreditkort eftersom han ändå snart skulle få en stor summa (puckad som jag var!) Utan att gå in för mycket i detaljer så är läget 6 år senare att jag ocksä är hos fogden (eget fel jag vet) men det har slutat med att jag inte tror på honom om i stort sett något. Vi har gått i terapi och han har nu ett nytt jobb sedan 6 månader som jag trodde funkade tills jag talade med hans chef idag som tycker att min sambo lever i en drömvärld och inte uppnår det han ska på jobbet. Jag vet egentligen vad jag borde göra, dvs lämna honom för jag har ställt ultimatum, gått i terapi, verkligen försökt. Och mest gnäller han att vi inte har sex...vad fan gör man ? Och med en liten bebis ?
    Tips eller råd ?

• Svar på tråden Bedrövad och svårt att besluta
  • Lena

Du lämnar honom för han verkar inte bry sig om dig.

• La Lola
    Lena skrev 2011-07-31 08:58:43 följande:
    Du lämnar honom för han verkar inte bry sig om dig.
    Precis.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Bedrövad och svårt att besluta