• Steffne

Förlorad sexlust

Tidigare postat i "fråga experten" forumet men i väntan på svar gör jag en likadan tråd här ifall nån kanske känner igen sig och kan dela med sig av något.
    Hursomhelst så...

Jag och min sambo fick barn för drygt 8 månader sedan. Hennes förlossning var helt okomplicerad och hon ammade tills barnet var tre månader.
    Vi har haft sex då och då men hon har väldigt svårt att känna lust.
    Har läst en del trådar om folk med liknande problem men de verkar haft gemensamt är att de ammat vilket min tjej slutade med rätt tidigt.
    Hon kan ibland bli "kåt" när vi haft sex i 20-30minuter men tar aldrig initiativ till sex och det börjar bli ett stort problem.

Vad kan vi båda göra för att känna lust till att ha sex?
    Hur ska vi gå till väga?
    Andra metoder eller preparat?

• Svar på tråden Förlorad sexlust
  • Lina o Ante

Jag hade oxå väldigt svårt att känna mig kåt efter förlossningen och mins 6månader efter.. jag ammade inget så det harinte bara med det att göra... jag kan inte svara på hur ni skall få tillbaka erat sexliv som ni hade det men jag kan ju bara berätta om hur det löste sig för min del..
    jag pratade med min sambo att mycket vardaglig närhetså som kyssar massa kramar och massa gos i soffan det skall inte alltid leda till sex.. Nu är våran dotter lite över året och jag har fått tillbaka all sexlust och har börjat kunna ta första steget.. Men mycket förspel funkade på mig och jag vet många i min mammagrupp där alla har ammat olika länge...

Lycka till..!!

Svar på tråden Förlorad sexlust