Blöjenkät.
Vilken blöja använder ni till erat barn?
Är bara allmänt nyfiken på vilken som är den bästa blöjan.
Vilken blöja använder ni till erat barn?
Är bara allmänt nyfiken på vilken som är den bästa blöjan.
Son nr 1, bara Pampers typ första året, sen Libero utom på natten då Libero läcker. Tyckte Pampers satt bättre och var mycket mjukare än Libero när han var nyfödd.
Son nr 2 (nu 4,5 månader). Mest Libero men varierar med Pampers. Libero sitter bättre på honom.
Olika på olika barn alltså...
De som råkar finnas till hands eller som de har extrapris på.
Önskar jag kunde fortsätta med libero men de har blivit värdelösa för min son. De läcker HELA tiden
Så nu köpte vi Lidls men jag vet inte- det känns inte som om han har samma rörelsefrihet som med gamla libero eller pampers- och pampers blir fulla direkt...
citygross - Bambo blöjor!
riktigt bra och kostar endast 69 för ett paket :)
innan har vi användt både huggies, pampers och libero
då bambo inte suttit bra förren nu :) när killarna är över 1.
I början kombinerade jag tygblöjor med alla olika sorters flöhor för att testa mig fram till vad som passade sonen bäst.
Nu använder jag bara pampers, men inte deras "active fit" eftersom att jag tycker att dom luktar äckligt :P
Just nu har vi Bambo-blöjor hemma. Vi håller oss inte till ett blöjmärke och genom barnens blöjår har vi hunnit med att köpa Libero, Pampers, Huggies, Euroshopper, Bambo, Coops blöjor och troligtvis något annat märke också som jag inte minns just nu. Alla funkar lika bra.
Har nästan bara använt tygblöjor till båda mina barn viket jag tycker är mycket bättre än pappersblöjor. Men det finns ju massor med olika tygblöjor, olika modeller och material.
Svarade Annat
Pampers och Libero köper jag och gillar båda(förutom pampers up n go variant - den är dålig tycker jag)
Pampers eller Libero. Oftast "Pampers aktiv fit"
Libero. Alla andra vi testat, vilket är de allra flesta, ger vår son frätskador i rumpan.
Vi har Up&Go på dagen och Comfort fit på natten =)
Libero eller Pampers. Jag kan inte säga att det ena märket är bättre än det andra.
Under sonens första år så fungerade typ alla blöjor utom Euroshopper. Nu är han sexton månader och Liberos blöjor läcker så fort han bajsar. De hänger liksom ner så det blir en öppning nertill på dem, vilket det förstås inte skall vara. Detta trots att han är knubbig och så. Så nu fungerar Pampers bättre för de stannar på plats. Jag tror även att exempelvis Huggies fungerar, men det blir oftare att jag köper Pampers eftersom jag handlar på Coop och använder sånadär reakuponger som kommer i brevlådan då och då.
Tojours = Vår lilla tjej har aldrig haft röd stjärt och de har aldrig läckt = Super!
Just nu pampers, men det blir lika gärna Libero.
Har tsetat Coops och ICAs och de funkar hyfsat, men lite mer läckage blev det faktiskt.
Libero på natten. Imse vimse onesize (tyg) på dagen.
Av de som fanns att välja mellan valde jag Coops blöjor. De har jag hemma nu och de funkar liksom okej
Men annars gillar jag även Liberos BYXblöjor,(tycker det var så himla synd att de har gjort om tejpblöjorna,de är dåliga nu) Pampers Easy up pants och huggies byxblöjor.
Euroshoppers funkar numera på vår tjej,vilket de absolut inte gjorde när hon var bebis då läckte de hela tiden. Så kostar de bara 49.90/ paket också!! Superbilliga!!