• Modgun

Blöjenkät.

Vilken blöja använder ni till erat barn?

Är bara allmänt nyfiken på vilken som är den bästa blöjan.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blöjenkät.
  • Purlan

Son nr 1, bara Pampers typ första året, sen Libero utom på natten då Libero läcker. Tyckte Pampers satt bättre och var mycket mjukare än Libero när han var nyfödd.

Son nr 2 (nu 4,5 månader). Mest Libero men varierar med Pampers. Libero sitter bättre på honom.

Olika på olika barn alltså...

• Queenie70

De som råkar finnas till hands eller som de har extrapris på.

• Tokstolla

Önskar jag kunde fortsätta med libero men de har blivit värdelösa för min son. De läcker HELA tiden
    Så nu köpte vi Lidls men jag vet inte- det känns inte som om han har samma rörelsefrihet som med gamla libero eller pampers- och pampers blir fulla direkt...

• Euphoria85

citygross - Bambo blöjor!
    riktigt bra och kostar endast 69 för ett paket :)

innan har vi användt både huggies, pampers och libero
    då bambo inte suttit bra  förren nu :) när killarna är över 1.

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • Icnivad

I början kombinerade jag tygblöjor med alla olika sorters flöhor för att testa mig fram till vad som passade sonen bäst.
    Nu använder jag bara pampers, men inte deras "active fit" eftersom att jag tycker att dom luktar äckligt :P

• Kazeer

Just nu har vi Bambo-blöjor hemma. Vi håller oss inte till ett blöjmärke och genom barnens blöjår har vi hunnit med att köpa Libero, Pampers, Huggies, Euroshopper, Bambo, Coops blöjor och troligtvis något annat märke också som jag inte minns just nu. Alla funkar lika bra.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Ragnar

Har nästan bara använt tygblöjor till båda mina barn viket jag tycker är mycket bättre än pappersblöjor. Men det finns ju massor med olika tygblöjor, olika modeller och material.

• Buddha74

Svarade Annat

Pampers och Libero köper jag och gillar båda(förutom pampers up n go variant - den är dålig tycker jag)

• Shoppingtokig

Pampers eller Libero. Oftast "Pampers aktiv fit"

Lycklig mamma till Vanna!!!
  • PruttPottan

Libero. Alla andra vi testat, vilket är de allra flesta, ger vår son frätskador i rumpan.

Vi har Up&Go på dagen och Comfort fit på natten =)

Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • oOMayaOo

Libero eller Pampers. Jag kan inte säga att det ena märket är bättre än det andra.

• CathrinLarsson
    PruttPottan skrev 2011-08-01 22:45:29 följande:
    Libero. Alla andra vi testat, vilket är de allra flesta, ger vår son frätskador i rumpan.

Vi har Up&Go på dagen och Comfort fit på natten =)
    Precis så har vi också haft det ganska länge. Nu har vi övergått till bara U & G då han börjar bli skapligt torr på natten.

I början provade vi Pampers men de läckte konstant! Vi har provat Huggies också men inte varit nöjda med passformen. Libero har varit våra klockrena favoriter!
  • pluvdo

Under sonens första år så fungerade typ alla blöjor utom Euroshopper. Nu är han sexton månader och Liberos blöjor läcker så fort han bajsar. De hänger liksom ner så det blir en öppning nertill på dem, vilket det förstås inte skall vara. Detta trots att han är knubbig och så. Så nu fungerar Pampers bättre för de stannar på plats. Jag tror även att exempelvis Huggies fungerar, men det blir oftare att jag köper Pampers eftersom jag handlar på Coop och använder sånadär reakuponger som kommer i brevlådan då och då.

• PruttPottan
    CathrinLarsson skrev 2011-08-01 22:51:30 följande:
    Precis så har vi också haft det ganska länge. Nu har vi övergått till bara U & G då han börjar bli skapligt torr på natten.

I början provade vi Pampers men de läckte konstant! Vi har provat Huggies också men inte varit nöjda med passformen. Libero har varit våra klockrena favoriter!
    Men du upplever också att comfort fiten suger upp mer?
    Jag gillar den för det är enklare att smörja in rumpen med inotyolsalva som vi måste för han får frätsår av allt möjligt han äter *under utredning* och på natten har han ju blöjan ganska många fler timmar.
    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • CathrinLarsson
    PruttPottan skrev 2011-08-01 22:53:28 följande:
    Men du upplever också att comfort fiten suger upp mer?
    Jag gillar den för det är enklare att smörja in rumpen med inotyolsalva som vi måste för han får frätsår av allt möjligt han äter *under utredning* och på natten har han ju blöjan ganska många fler timmar.
    Jo, precis så har jag upplevt det, dessutom tycker jag att det håller lite bättre under natten eftersom C F är lite bredare än U & G. När man smörjer vill man ju bara kunna knäppa igen utan att få salva överallt! ;)

När vår son var sjuk fick vi klart för oss hur känslig hud han har, så vi smörjer väldigt ofta med Locobase Repair då den inte bara är mjukgörande och fet utan även svampförebyggande och hudåterbyggande. Den var super för oss då sonen blev alldeles skinnflådd av alla plåster han hade! Han fick också kraftig svamp under blöjan och tillsammans med medicinerna han fick mot det smörjde vi med Repair i samråd med en hudläkare på Norrlands UniversitetsSjukhus (NUS).
  • Octomum

Tojours = Vår lilla tjej har aldrig haft röd stjärt och de har aldrig läckt = Super!

• annca

Just nu pampers, men det blir lika gärna Libero.
    Har tsetat Coops och ICAs och de funkar hyfsat, men lite mer läckage blev det faktiskt.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • 1978

Libero på natten. Imse vimse onesize (tyg) på dagen.

• Lussekatten87

Av de som fanns att välja mellan valde jag Coops blöjor. De har jag hemma nu och de funkar liksom okej
    Men annars gillar jag även Liberos BYXblöjor,(tycker det var så himla synd att de har gjort om tejpblöjorna,de är dåliga nu) Pampers Easy up pants och huggies byxblöjor.

Euroshoppers funkar numera på vår tjej,vilket de absolut inte gjorde när hon var bebis då läckte de hela tiden. Så kostar de bara 49.90/ paket också!! Superbilliga!!

Svar på tråden Blöjenkät.