• pseudonym1

Någon mer som har ont i blygdbenet några månader efter förlossning? Känns typ som foglossning...

Fick ett väldigt stort barn för 4 mån (5 kg) och hade foglossning i några veckor i graviditeten vid blygdbenet...

Jag har försökt komma igång med träningen (lite crosstrainer o simning) men känner att det börjar göra ont på liknande sätt som foglossning efter att jag tränat...
    Är det bäckenet som inte är stabilt eller vad kan det vara? Är det farligt att ignorera det (jag kan stå ut med att det gör lite ont men vill inte förstöra ngt i kroppen) o träna ändå?
    Någon som känner/har samma o vet?

• Svar på tråden Någon mer som har ont i blygdbenet några månader efter förlossning? Känns typ som foglossning...
  • JWN

Jag har 5 månader efter graviditet ont, ont. Kan ibland knappt röra mig.

Jag har hosm in sjukgymnast för två veckor sedan och hon konstaterade att det var foglossningen som var kvar.

Stödbälte och träningsprogram för att minimera belastningen.

Om det e farligt att göra sakerna som förvärrar symtomen vet jag inte, men jag tror att det är bra att tänka sig för
    Vissa får ju bestående men av foglossning.

• miamaria777

Jag känner av min foglossning då och då fortfarande, 2 år efter förlossningen :(.

• Lillafrejasmamma

härromdagen  klagade jag över att jag fortfarande kände av foglossningen lite mer en tre månader efter förlossningen, mamma bara skrattade åt mej och sa att det gör hon med emmelanåt ( min lillasyster är 15 år) Hon är barnmorska så enligt henne så är det helt normalt!

• pseudonym1

Tack för era svar!
    Men tror ni att man kan träna ändå fastän man känner av det och det dagen efter träning känns lite värre?
    Jag simmar (crawlar) och då rör man ju bara benen i små "sprattlande" rörelser vilket jag trott inte har någon påverkan på bäckenet/skonsam träning... Vill så gärna fortsätta simma men är rädd att jag kan få men typ/skada mig för lång tid...

• 1978

Jag har också ont, tre månader efter förlossning, fast inte så illa som ni verkar ha. Min högra höft gav också upp ett tag och ville inte fungera ordentligt. Simma har jag hört att man bör undvika, men att just crawl är OK som du skriver. Jag tänkte börja cykla nu när snuttan inte ammar lika ofta. Om ett par veckor ska jag på efterkontroll hos BM. Tänkte fråga om det då. Kan skriva här efter det om du vill.

Innan jag har pratat med BM sitter jag mest still och undviker att sitta på huk eller sitta på golvet eftersom det sliter på mig när jag sätter mig upp resp. ner.

Har en kompis som har känningar fortfarande, efter 10 år.

Jag hade sett fram emot bebispromenader så mycket och det känns så tråkigt att inte kunna gå ut och gå i sommarvädret. Vi kan sitta på gården men det hade varit roligare att se sig omkring. Har knappt rört på mig på över ett halvår pga foglossningen och det mår man ju i längden inte så bra av. En kompis sa att det tar 9 månader för kroppen att göra en bebis. Sedan tar det 9 månader för det att återhämta sig. Och det verkar ju ganska vanligt det här med foglossning som hänger kvar, tyvärr.

Svar på tråden Någon mer som har ont i blygdbenet några månader efter förlossning? Känns typ som foglossning...