gravid efter ett Ivf-frysförsök.. någon mer som kämpat och nu äntligen lyckats?
Hej där!
Är en tjej på 27 år som med min sambo har kämpat i över tre år för att få barn..
I maj förra året fick vi reda på att jag har Säcktuba så ställdes i provrörsberfruktningskön och fick i januari i år börja den långa medtoden med spray & sprutor..
Första Ivf försöket lyckades inte, dock så fick vi tre stycken ägg till frysen, och när vi nu i juni gjorde vårat första frysförsök så lyckades det! .. Dock inte utan kaos, för när vi hade våran testdag visade testet negativt! Världen gick återigen i spillror, men efter någon vecka hade jag fortfarande inte fått mens och hade molvärk & illamående.. På uppmaning av kompisar tog jag ett graviditetstest som visade positivt!! - Och ett tidigt ultraljud senare hade vi sett våran lilla Bulle som verkligen finns där. Ytterligare ett ultraljud senare [pga extremt magont] så såg vi Bullen återigen för två veckor sedan, och även då såg allt fint ut!
Nu är det tidigt, jag är gravid i vecka 11 och har en "bara allt går bra och vi klarar vecka 12-nojja"..
Fredagen den 12/8 ska vi på ett kub, då är jag gravid i vecka 12 [11+6] och hoppas nu innerligt att allt fortsätter att gå smidigt..