• ruuht

gravid efter ett Ivf-frysförsök.. någon mer som kämpat och nu äntligen lyckats?

Hej där!
    Är en tjej på 27 år som med min sambo har kämpat i över tre år för att få barn..
    I maj förra året fick vi reda på att jag har Säcktuba så ställdes i provrörsberfruktningskön och fick i januari i år börja den långa medtoden med spray & sprutor..
    Första Ivf försöket lyckades inte, dock så fick vi tre stycken ägg till frysen, och när vi nu i juni gjorde vårat första frysförsök så lyckades det! .. Dock inte utan kaos, för när vi hade våran testdag visade testet negativt! Världen gick återigen i spillror, men efter någon vecka hade jag fortfarande inte fått mens och hade molvärk & illamående.. På uppmaning av kompisar tog jag ett graviditetstest som visade positivt!! - Och ett tidigt ultraljud senare hade vi sett våran lilla Bulle som verkligen finns där. Ytterligare ett ultraljud senare [pga extremt magont] så såg vi Bullen återigen för två veckor sedan, och även då såg allt fint ut!

Nu är det tidigt, jag är gravid i vecka 11 och har en "bara allt går bra och vi klarar vecka 12-nojja"..
    Fredagen den 12/8 ska vi på ett kub, då är jag gravid i vecka 12 [11+6] och hoppas nu innerligt att allt fortsätter att gå smidigt..

• Svar på tråden gravid efter ett Ivf-frysförsök.. någon mer som kämpat och nu äntligen lyckats?
  • brun7

Åååå vad roligt för er Grattis Glad
    Man behöver verkligen få höra lite solskenshistorier, och här var det en sådan. Ska själv förhoppningsvis snart in och göra min andra ivf..
    Stort grattis igen och lycka till!

• ruuht

brun7: Åå tack för Grattiset! Allt är fortfarande overkligt och kaos, men lyckan tar över..
    Hoppas ni lyckas på erat andra försök, håller absolut alla tummar!!

Svar på tråden gravid efter ett Ivf-frysförsök.. någon mer som kämpat och nu äntligen lyckats?