• Anonym (kille30)

Hur länge ska man stå ut med olika sexlust?

Hej, jag är en kill i 30 års åldern som känner att jag måste skriva av mig efter ännu en "nobbenkväll" av min fru.

Bakgrund: Vi är 30 år, tillsammans sedan 8 år tillbaka. Vi har alltid haft olika sexlust. Jag vill helst varje dag, hon vill 1-2 gånger i månaden... om jag har tur! Vi lever ihop och har två barn. Vi har haft alltid varit olika med vår sexlust!

Vi har "ältat" detta flera gånger under vårt förhållande. Jag har aldrig velat pressa henne (det blir ju knappast bättre av det) men samtidigt så "exploderar" jag till slut om jag går och bär det inom mig... Det som händer är att jag låter bli och prata om, eller försöka få till sex. Efter några veckor så orkar jag inte längre och då brukar jag berätta hur jag känner. Så här har det sett ut i en massa år.

Låt mig slå död på vissa myter:
    - Vi har det väldigt jämnt här hemma och hon säger själv att det inte beror på att hon är trött. Hon saknar bara lusten att ta initativ.
    - Hon har intresse för sex och hon säger att hon fantiserar en del men hon vill aldrig prata om vad hon fantiserar om.. (detta stör mig enormt)
    - Hon har tagit p piller och hon har varit utan p piller. Det har inte gjort någon skillnad.
    - Jag har under perioder inte pratat eller gjort anspelningar på sex under flera veckor/månader. Det resulterar bara i helt sexlöst liv!
    - Jag har provat att massera, tända ljus, bygga upp en "romantisk miljö" men det är sällan det leder till nåt!

Nu till den stora frågan!
    Jag har min sexlust och skulle lätt kunna ha sex två gånger om dagen. Mitt behov är väl nånstans runt 2-4 gånger per vecka. Då "känner jag mig tillfreds".

Hon har sin sexlust som innebär att hon aldrig (med några få undantag) tar initativ. När jag väl börjat så kan hon ibland bli kåt men detta är långt ifrån säkert. Har hon haft sex den senaste veckan så är hon omöjlig! Jag upplever henne som litet hemlighetsfull med sin sexualitet. Hon är rätt "öppen" och pratar gärna om sex men hon går sällan in på sina egna "vilda fantasier". I somras lyssnade vi på Ligga med P3 på radion och det handlade om fantasier och vad man tänkte på när man onanerade. Hon tyckte att det var märkligt att folk inte hade fantasi nog och var tvungna att ta till porr. När jag då frågade henne om hon fantiserade en del så svarade hon att fantiserade mycket men ville sen inte gå in på vad det var........

Allt detta gör att jag börjar tappa intresset. Jag är fortfarande "bara" 30. Jag ser bra ut och skulle inte ha svårt att träffa andra. Det som känns jobbigt är att vi har barn och faktiskt är överens om att vi har det bra på de flesta andra områden. Så vi passar bra ihop men utan sexet så kan jag inte låta bli att tänka mer o mer på en mer aktiv sexpartner... Och det känns som att jag då är halvvägs på väg ut ur förhållandet!

Vad säger ni? Finns det hopp om det eller är det dömt att misslyckas?

• Svar på tråden Hur länge ska man stå ut med olika sexlust?
  • Anonym (Cuckold)
    Anonym (tjej 21) skrev 2013-08-14 05:00:21 följande:
    beskriver min situation rätt bra.. har inte heller dåligt samvete över det, däremot kan jag få lite dåligt samvete över att jag inte har dåligt samvete för det. haha.
    Men är så svårt när allt annat är så bra, då känns det så märkligt att lämna för att sexet suger.. 
    Tycker du är inne på rätt spår men samtidigt tycker jag det är lite moraliskt fel att gå bakom ryggen på en person med detta. Tala om det istället, har ens partner så låg sexlust så kan denne knappast bli förvånad eller ens speciellt avundsjuk. Vad ska han säga? "Vaddå? duger inte jag?" Nej uppenbarligen inte.

Samtidigt, om han inte vill ha sex så ofta kan han heller inte tycka sexlivet är så väldigt intressant, så varför hålla dig tillbaka?
  • orre84

Tycker som sagt inte heller man ska ha dåligt samvete för att man har sex med någon annan om frugan eller mannen konstant vägrar.

Rent teoretiskt jämställer jag personligen den smärta som den avisade parten känner som den smärta ena parten känner då den förstår att den andra varit otrogen. Dock har otrohet ett inslag av svek som jag inte tycker är närvarande när man konsekvent vägrar att ligga med sin partner. Vissa kan iofs tycka att det är ett svek mot relationen att vägra sex men man kan inte argumentera mot att den suktande parten är väl medveten om att han inte får sex trots att han vill ha det.

Enligt mig tycker jag det bästa vore att säga till sin partner att " jag är väldigt nöjd med vårt liv ihop förutom den sexuella biten, jag mår dåligt av att inte få uttrycka mig sexuellt och om detta inte ändras kommer jag att söka mig till andra personer som kan upfylla den biten, jag är som sagt förövrigt nöjd med vårt liv ihop och vill inte skiljas/göra slut hur ställer du dig till detta"

Detta är ett snyggare sätt som innebär att man inte sviker sin partner. Detta är igentligen precis vad den som konstant vägrar sex också säger till sin partner även om orden aldrig sägs(såvida det inte handlar om att man väntar ut och faktiskt vill att den andra ska göra slut).

• Anonym (Big problem !)

Å vilken bra tråd, den ska jag lusläsa. Är man och har samma problem med min fru så det slutade med att jag var otrogen tyvärr och har fått jobba med det några år, men nu sitter jag här igen med samma problem och utan älskarinna. Man känner sig värdelös och det blir inte bättre av att ta saken i egna händer så att säga. Gör allt i hemmet, fixar allt runt omkring och tänder mysljus, men nobben 99 ggr av 100. Sex kanske max en gång varannan månad om jag har tur. Min älskarinna var ett sexmonster och älskade sex så nu blir det inte bättre av att jag jämför min fru med henne. Hon skyller mycket på att barnen kanske hör eller kommer in. Klassiskt? Hon säger vi tar det ikväll och sedan när det blir kväll är hon trött Såååå trött på detta att inte kunna tända sin vackra fru.

• Anonym (Martin)
    Anonym (Big problem !) skrev 2013-08-21 12:19:13 följande:
    Å vilken bra tråd, den ska jag lusläsa. Är man och har samma problem med min fru så det slutade med att jag var otrogen tyvärr och har fått jobba med det några år, men nu sitter jag här igen med samma problem och utan älskarinna. Man känner sig värdelös och det blir inte bättre av att ta saken i egna händer så att säga. Gör allt i hemmet, fixar allt runt omkring och tänder mysljus, men nobben 99 ggr av 100. Sex kanske max en gång varannan månad om jag har tur. Min älskarinna var ett sexmonster och älskade sex så nu blir det inte bättre av att jag jämför min fru med henne. Hon skyller mycket på att barnen kanske hör eller kommer in. Klassiskt? Hon säger vi tar det ikväll och sedan när det blir kväll är hon trött Såååå trött på detta att inte kunna tända sin vackra fru.

Varför kan man inte tillfredställa sig själv med handen. Det gör jag väldigt ofta när frugan inte vill...
  • StrawberryLove

Hej Kille30!

Hur har det gått med det här förhållandet, sedan aug 2011?
    Har du orkat fortsätta eller har ni brutit upp?

Kram x

• Anonym (mår illa)
    Anonym (Martin) skrev 2013-08-21 12:59:35 följande:

Varför kan man inte tillfredställa sig själv med handen. Det gör jag väldigt ofta när frugan inte vill...

Ja det undrar jag med?
  • jfsebastianigen
    Anonym (mår illa) skrev 2013-08-21 16:25:22 följande:

Ja det undrar jag med?
    Som enda tröst?
    Runka du, jag skiter i dig.
    Trevlig relation.
  • Anonym (Undrar)

'puffar' denna tråd då jag vill veta hur fler ser på detta.

• Anonym (Al_winter)

Hej Allesammans.

Jag har liknande problem som flera utav er andra här i tråden då min sambo har trappat ned rejält på sexet.
    Vi har sedan några månader tillbaka enbart sex 1-2 gg i månaden på hennes initiativ.
    Så fort det tas upp eller jag nämner det snyggt och genomtänkt efter att ha byggt upp en ilska och frustration under längre tid så blir det bara bråk o liv då hon anser att jag enbart tänker på sex och att allt inte handlar om sexet i ett förhållande. Självklart är det inte så men jag har börjat känna mig äcklig och oattraktiv i hennes ögon som jag förälskade mig i och detta resulterar i att man börjar dra sig undan mer och mer. Har t.o.m börjat "snubbla" in på sajter jag ej bör vara på bara för att kolla läget. Börjat tänka i andra banor att det kommer finnas chans att jag kommer eller skulle kunna vara otrogen om situationen dök upp. Det fanns inte med på kartan alls förut, jag älskar henne fortfarande. Känner mig bara äcklig hela tiden då jag får smyga med att onanera.. hon har ändrat inställning till det då hon tidigare tyckte att jag va någon slags nasty porrgalning som kollade in andra tjejer(porrfilm) och runkade till dem och gav mig skit för att jag gjorde mitt i ensamhet. Nu så runkar jag var och varannan dag efter jobbet, vi har haft sex tillsammans 2 gånger förra månaden och jag onanerade säkert 25 gg varav på helger ibland 2-3 gg /dag. Hon kan ibland ge mig skit för att jag ej frågat henne och istället går raka vägen till porrfilmerna (vilket bara är en illusion från henne då det enbart handlar om att försöka få mig att må skit åt andra hållet när det i själva verket hade varit tvärnej om jag frågat henne innan jag lagt mig med porren.)
    Summan är den att jag får skit när jag onanerar och får skit när jag försöker få till sex med henne.

Att tjata till sig sex är bara sunkigt och att ta upp frågan om sex då hamnar jag i den situationen jämt enligt henne så jag vågar knappt ifrågasätta vårat sexliv alls längre för hon vet vad hon håller på med för att förhala och lägga över ansvaret och att få mig att må dåligt över allt.

Jag känner att jag inte längre har så många alternativ..

1. Vara kvar i förhållandet och försöka sluta upp med och dämpa ner mitt sexliv helt och hållet (vet inte hur det skall gå till men? ) och sen bara leva helt platoniskt tillsammans som vänner eller något liknande.
    Kanske blir bättre? Kan någon som varit i liknande situation snälla berätta om det löst sig för er om sexlivet kommit tillbaka?

2. Vara kvar i förhållandet men skaffa ett sexliv vid sidan om (då enbart för sexet skull) Jag vet att det är otrohet vilket jag aldrig tidigare kunde tänka mig att göra men i mitt läge så behöver jag närhet och uppskattning. Vill känna mig omtyckt och behövd precis som många andra. När jag kommer hem från jobbet sitter hon bara som helt bortblåst vid sin dator och har då av oförklarlig anledning inte ens tid till att diskutera eller något alls hon är så..

3. Jag får helt enkelt göra slut och tacka för allt.

4. (detta alternativet är garanterat helt omöjligt men om allt ändå känns kört så kan jag ju lika gärna fråga om jag får ha sex med andra.) Detta känns så helt fel pga att jag egentligen inte vill tvinga eller hota på henne något hon ej vill. Då låter alternativ nr.2 bättre.

Vill bara poängtera att sexet INTE är allt men har man ej sex eller mys (försöker jag eller frågar om mys så nekar hon mig det då hon säger att jag enbart är ute efter sex (visst kunde jag vara det förr men nu så handlar det enbart om närheten men jag skiter snart i allt börjar fan lacka ur här. Man är sin egen lyckas smed! Man skall ej behöva skämmas för sina lustar om man ej vill såklart.

Någon med några bra tips mottages välkomnande.

• Anonym (P)

Tycker om sex, och är i samma situation. Vi har sex 1 gång i månaden typ. Jag har nu bestämt mig för att sluta ta iniativ för att undvika döda mitt självförtroende. Bästa sättet att döda sin egen kåthet är att ha inställningen: att vad som än händer så ska jag inte ha sex med henne idag. Då blir besvikelsen mindre och jag kan då ha min sambos vackra kropp i närheten utan naturliga reaktioner. Kommer mot förmodan ett av hennes årliga iniativ just idag så får hon nobben. Jag har kört sådana här perioder förut ibland med gott resultat. Dvs lägre frustration. Den verkliga ögonöppnaren den här gången var det en tjej skrev i en annan tråd. När hon duschar så tittar inte ens hennes man på hennes man på hennes nakna kropp, medan hon älskar att se sin mans. Jag älskar att titta på min sambos nakna kropp, men jag får aldrig några blickar. Jag har nu insett att sambons grundattraktion är borta, inte lusten och då spelar det ingen roll vad jag gör, sexlivet kommer knappast tillbaka. Hon måste hitta tillbaka till den själv, om det ens är möjligt. Jag kommer att stanna, det är min grundinställning. Men förut när andra tjejer har stött på mig (händer då och då) har jag aldrig ens på allvar övervägt det. Nu när jag insett hur läget verkligen är så tänker jag iaf vara mottaglig, inte för otrohet, men för att värdera marknaden mot det jag har hemma.

Ingen bitterhet, överlevnad. Utöver stoppet gällande all förförelse så har jag inga planer på att ändra mig i vår relation.

• jfsebastianigen

När sexet funkar i en relation är det 10% viktigt.
    När sexet inte funkar i en relation är det 90% viktigt.

Jag tror inte på planen att lägga av med förförandet, blickarna eller försöken.

Man måste tala ut.
    Man kan utan att hota berätta om hur man upplever situationen, och sen fråga sin partner hur han/hon ser på saken.
    Sen får man berätta hur man vill ha det och sen berättar partnern om sina behov.
    Kan ni komma till en kompromiss som båda är nöjda med - fine.
    Kan ni inte komma till ett beslut och plan som båda är OK med, då får ni kolla på alternativ.

För en del är det skiljsmässa, för andra älskare/älskarinna, några sliter på i åratal och en kulen dag så rinner det över och allt rasar.

Man kan också tiga och lida i det tysta. Osedd. Oälskad.

Valet är ert!

• whitewind

Hej.
    Jag sitter i precis motsatt situation.
    Jag är den snygga sambon som har nollsexlust. 

Min sambo och jag träffades för snart tre år sedan, jag var grön i relationer och min 10 år äldre sambo var ännu grönare. Vi var skitdåliga på sex och klantade till det så vi fick ett älskat (om än oplanerat) barn nästan direkt. Vi jobbar på sambons mjölkgård och han jobbar jämt, medans jag har det lugnare med barnet på kvällen. Grejen är att jag inte har någon sexlust alls längre. Jag tycker det är jobbigt när jag varit igång hela dagen med att dels få skäll och jobb av sambon och dels få ha ensam ansvarig för barnet på natten att jag bara tycker han är jättejobbig när han vill, och han vill SENT på kvällen- då jag är helt slut. Jag är morgonmänniska och vill lägga mig i tid, medans han är kvällsmänniska- inte bra.

Vi går aldrig ut på tumanhand, han överraskar en aldrig med att "mysa till det" eller gör något som jag vill göra.
    Han vill inte något med förhållandet vidare, ingen förlovning, inget djur som jag kan få ha hand om, inga fler barn och inget bröllop. Jag känner mig begränsad då allt som gäller är hans gård och hans intressen. 

När han kommer in från jobbet får man aldrig en kram eller puss, jag har bjudit till flera gånger.
    Slutsatsen blir att jag känner mig lite som "madrass". Om inte jag får finnas med i bilden, då är det ju inte mig han vill ha, utan bara om det är "någon med bröst".

Men han är en jättebra pappa, han är omtänksam på alla andra plan och försöker på sitt lite fyrkantiga sätt och egentligen älskar jag honom, men det svalnar och jag längtar bort- och bort flyger även lusten...     

Svar på tråden Hur länge ska man stå ut med olika sexlust?