Hur länge ska man stå ut med olika sexlust?
Hej, jag är en kill i 30 års åldern som känner att jag måste skriva av mig efter ännu en "nobbenkväll" av min fru.
Bakgrund: Vi är 30 år, tillsammans sedan 8 år tillbaka. Vi har alltid haft olika sexlust. Jag vill helst varje dag, hon vill 1-2 gånger i månaden... om jag har tur! Vi lever ihop och har två barn. Vi har haft alltid varit olika med vår sexlust!
Vi har "ältat" detta flera gånger under vårt förhållande. Jag har aldrig velat pressa henne (det blir ju knappast bättre av det) men samtidigt så "exploderar" jag till slut om jag går och bär det inom mig... Det som händer är att jag låter bli och prata om, eller försöka få till sex. Efter några veckor så orkar jag inte längre och då brukar jag berätta hur jag känner. Så här har det sett ut i en massa år.
Låt mig slå död på vissa myter:
- Vi har det väldigt jämnt här hemma och hon säger själv att det inte beror på att hon är trött. Hon saknar bara lusten att ta initativ.
- Hon har intresse för sex och hon säger att hon fantiserar en del men hon vill aldrig prata om vad hon fantiserar om.. (detta stör mig enormt)
- Hon har tagit p piller och hon har varit utan p piller. Det har inte gjort någon skillnad.
- Jag har under perioder inte pratat eller gjort anspelningar på sex under flera veckor/månader. Det resulterar bara i helt sexlöst liv!
- Jag har provat att massera, tända ljus, bygga upp en "romantisk miljö" men det är sällan det leder till nåt!
Nu till den stora frågan!
Jag har min sexlust och skulle lätt kunna ha sex två gånger om dagen. Mitt behov är väl nånstans runt 2-4 gånger per vecka. Då "känner jag mig tillfreds".
Hon har sin sexlust som innebär att hon aldrig (med några få undantag) tar initativ. När jag väl börjat så kan hon ibland bli kåt men detta är långt ifrån säkert. Har hon haft sex den senaste veckan så är hon omöjlig! Jag upplever henne som litet hemlighetsfull med sin sexualitet. Hon är rätt "öppen" och pratar gärna om sex men hon går sällan in på sina egna "vilda fantasier". I somras lyssnade vi på Ligga med P3 på radion och det handlade om fantasier och vad man tänkte på när man onanerade. Hon tyckte att det var märkligt att folk inte hade fantasi nog och var tvungna att ta till porr. När jag då frågade henne om hon fantiserade en del så svarade hon att fantiserade mycket men ville sen inte gå in på vad det var........
Allt detta gör att jag börjar tappa intresset. Jag är fortfarande "bara" 30. Jag ser bra ut och skulle inte ha svårt att träffa andra. Det som känns jobbigt är att vi har barn och faktiskt är överens om att vi har det bra på de flesta andra områden. Så vi passar bra ihop men utan sexet så kan jag inte låta bli att tänka mer o mer på en mer aktiv sexpartner... Och det känns som att jag då är halvvägs på väg ut ur förhållandet!
Vad säger ni? Finns det hopp om det eller är det dömt att misslyckas?