är det någon som kan ge mig ett råd?
Min son är 19, har körkort och jobbar. Hans \"lillasyster\" ska fylla 17 går i skolan och har pojkvän. Min son hade flickvän i flera år men gjorde sen slut för hon var otrogen.
Problemet är nu att hans syster har sovit över hos sin pojkvän.En gång med den första och en gång med den andra nya pojkvännen. (Storebror skrämde iväg den första)
Han ringer och kollar varför hon inte sover hemma och får då reda på att hon sover hos sin pojkvän och då sätter han igång med allt möjligt: Han bråkar med sin syster om att hon inte ska sova över, han skriver på sin facebook att han ska \"söka upp honom\" (systerns pojkvän) och säger att han ska ta kompisar till hjälp osv.
Det hade kanske varit en naturlig reaktion om hans syster hade blivit bortförd mot sin vilja etc. Men nu tycker hon om sin pojkvän och det är klart att de vill sova ihop. Hon och hennes storebror har alltid varit duktiga och vi litar på dem båda två.
Jag har försökt prata med min son, att vi föräldrar bestämmer. Storebror bestämmer inte såna saker, han kan få säga vad han tycker men i slutändan är det vårt beslut som gäller.
Men han förstår inte att det han gör är fel. Han säger att han är storebror, han är rädd om och bestämmer om hans syster ska sova över. Det är precis som om det går inte in att det han gör är fel, för han lyssnar inte.
Vi har nu bestämt att hon ska säga till oss var hon är men vi ska inte berätta för honom.
Han är lite av en mansgris, för han tycker killar kan ha hur många tjejer de vill, men om en tjej har fler än 2 då är hon lösaktig. Han var fruktansvärt svartsjuk under tiden han hade flickvän. Jag förstår att han älskar sin syster och är rädd om henne men detta är fel sätt att visa det på! Hur ska vi få honom att förstå att det är hans systers liv och inte hans. Han ska inte lägga sig i såna saker som han inte bestämmer om!
Kan någon ge mig ett råd?