• ThePohen

Om jag blir nekad sjukskrivning förändras min SGI då?

Alltså jag tror jag blir tokig! Jag förstår verkligen INGETNING utav detta. Hoppas någon vänlig själ som kan vänligt förklara för mig.
    Jag blev sjukskriven den 6juni och har inte fått något godkännande/avslag av försäkringskassan än, har läst att ens SGI är skyddad inom 6månader innan beräknad födsel. Men jag blev sjuksriven innan dom 6månaderna så då kan ju inte min SGI vara skyddad. Vad händer om jag inte får beviljat från FK? Förstår att jag måste gå tillbaka 100% till arbetet men vad blir min SGI då? Jag kommer ju ha föräldrarpenning sen vad baseras den på då?
    Är det den lilla jag jobbat 100%från jag blivit nekad till att jag gått tillbaka till arbetet (är i v20 nu) ? Hoppas nån förstår och vill hjälpa mig, blir galen på detta :( Har sån panik att ja inte kommer få pengar alls vid föräldrarpenningen sen.

• Svar på tråden Om jag blir nekad sjukskrivning förändras min SGI då?
  • ThePohen

jag har ringt till försäkringskassan flera gånger men jag förstår inget, känner mig dum om ja ringer för 4 gången om detta.

• Lyxhustrun

Tror att man kan ställa frågan till handläggare på försäkringskassan här på familjeliv, den borde ju kunna fe dig skriftligt svar.

• Bamboon

Alltså när de räknade på min SGI är det vad min förväntade inkomst kommer bli: min månadslön*12. Hade även jobbat extra o det tog med det. Men tror inte du bör vara orolig försök skicka in moderskapsintyg nu till f kassan o få klart allt!

Svar på tråden Om jag blir nekad sjukskrivning förändras min SGI då?