• Rymdblomma

delade magmuskler.. Hur länge?

Hej.
    Jag födde min dotter för 4,5 månader sen och har än idag delade magmuskler. Får in ca ett finger mellan dem och undrar när de går ihop helt? Jag är smal, normalviktig väger 57 kg till mina 170 cm och gick endast upp 5 kg under min graviditet..

• Svar på tråden delade magmuskler.. Hur länge?
  • Loreena

Jag tror inte det går ihop av sig själv utan träning, för vissa krävs det tom operation. Jag provade tuplermetoden men ledsnade innan jag fick ett varaktigt resultat. Annars ska ju plankan vara en bra övning, sit-ups däremot ska man absolut inte göra. Min son fyller ett om ett par veckor och mina magmuskler är också delade fortfarande. Är det någon här som lyckats få sina att gå helt ihop igen?

• Carisma95

För att det ska räknas som delade magmuskler ska man få in (ca) tre fingrar i bredd, eller mer. Är det mindre (som jag tolkar att det är för dig) så kan du utan problem börja träna din mage.

Plankan är en jättebra, statisk övning efter graviditet som kommer åt många muskelgrupper och mer på "djupet" än vanliga situps. Men du kan självklart komplettera med det sistnämnda också.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • UmeåElin

En fråga från en otroligt otränad mamma till 1,5 årig dotter:

Hur vet man om man får in fingaar mellan sina magmuskler om man är tjock? Väger 10-15 kg för mycket men kan absolut inte avgöra om mina magmuskler är delade eller ej.

• Carisma95
    UmeåElin skrev 2011-08-06 22:19:05 följande:
    En fråga från en otroligt otränad mamma till 1,5 årig dotter:

Hur vet man om man får in fingaar mellan sina magmuskler om man är tjock? Väger 10-15 kg för mycket men kan absolut inte avgöra om mina magmuskler är delade eller ej.
    Är det 1,5 år sen du födde så är det säkerligen ingen fara. Jag menade 1-2-3-4 mån efter förlossning.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Momalicious

Umeåelin: jag känner mina och jag väger ca 30 kilo för mkt. Känns precis över och under naveln, tycker det är lättast att känna där.

• Mellanmjölkens land
    Loreena skrev 2011-08-06 21:55:10 följande:
    Är det någon här som lyckats få sina att gå helt ihop igen?
    Mina har gått ihop igen utan problem. Skulle gissa på att dottern var 1-2 mån. Direkt efter förlossningen (på BB) var det ca 2-4 cm glipa men den försvann som sagt snabbt. Gjorde inte så mycket mer än nån enstaka plankan. Började däremot gå väldigt mycket med dottern i sjal när hon var runt 1 mån och försökte då att hålla in magen/spänna magmusklerna.
Svar på tråden delade magmuskler.. Hur länge?