Medela Swing, "svagt" tryck?
Jag verkar tillhöra den svårpumpade sorten. Började med en Philips Avent som jag lånade av en kompis. Aj, vad ont det gjorde, och inte mycket kom ut. Fick låna en Medela electric av en annan kompis som det fungerade lite bättre med. Inte så att jag får ut några rikliga mängder, men det funkade bättre. Nackdelen med den tyckte jag var att den lät väldigt högt så när jag hittade en Medela Swing på Blocket köpte jag den i stället.
Tyvärr är jag lite besviken och undrar om något är fel. Den är mycket skönare och tystare än Mini electric, men jag får fortfarande inte ut så mycket (max 70 ml på ett välfyllt bröst efter ca 30-40 min). Jag upplever det dock som att den är "svag" för när jag kör på högsta trycket gör det inte ett dugg ont, kunde lätt hantera mer tryck! Med Mini electric kunde jag absolut inte köra på högsta utan att det gjorde ont och på ganska lågt vacum fick jag ut samma mängd som med Swing. Min fråga är därför om det är något fel på pumpen eller om det ska vara så? Är så svårt att veta... Har också läst att Swing ska låta ganska högt också men det tycker inte jag, så den kanske är trasig?