• Lolloooo

Hur gör ni när barnen/barnens kompisar frågar om frånvarande pappa?

Är ensamstående med min dotter som är 3 år. har varit sen graviditeten då exet lämnade mig då.
    han träffar henne inte alls.

Nu börjar hon fråga efter sin pappa.
    Och hennes dagis kompisar frågar nästan varje dag :
    Vart är * pappa? Varför kommer aldrig '* pappa och hämtar henne? osv....

hur svarar man?

pappan har sagt att om dottern nångång vill träffa honom så är det okej, men han vill inte träffa mig.
    eftersom hon är så liten så kan jag inte lämna bort henne till en främlig (som pappan är för henne)
    Kanske hon vågar åka dit själv när hon blir större och är nyfiken, det får framtiden utvisa.....

Men frågan är, hur berättar ni för barnet om pappan som inte vill träffa sitt barn?

pappan har 3 barn med 3 olika tjejer. största barnet träffar han varannan helg, mellanbarnet är min dotter och minsta barnet är nyfödd och han bor med den tjejen...

hur ska man kunna förklara att han vill träffa dom 2 andra barnen men inte henne...?

• Svar på tråden Hur gör ni när barnen/barnens kompisar frågar om frånvarande pappa?
  • AnetteM

Hej!

Du skriver att pappan tycker det är helt okey att träffa dottern, men att han inte vill träffa dig.
    Då kanske du ska försöka få till en träff mellan pappan och dottern så hon får träffa honom och du slipper förklara att han inte vill träffa henne.  

Om han fortfarande inte vill träffa dig, men går med på att träffa dottern, så kanske du kan fråga honom om en annan vuxen person i din dotters närhet kan få vara med när din dotter träffar honom första gångerna.

Lycka till!

• Lolloooo
    AnetteM skrev 2011-08-07 15:11:56 följande:
    Hej!

Du skriver att pappan tycker det är helt okey att träffa dottern, men att han inte vill träffa dig.
    Då kanske du ska försöka få till en träff mellan pappan och dottern så hon får träffa honom och du slipper förklara att han inte vill träffa henne.  

Om han fortfarande inte vill träffa dig, men går med på att träffa dottern, så kanske du kan fråga honom om en annan vuxen person i din dotters närhet kan få vara med när din dotter träffar honom första gångerna.

Lycka till!
    han vill tyvärr inte träffa någon i min familj....

och även om man får till en träff, så bor han rätt långt bort (inte jätte, men ca 1 timme med bil) så han skulle inte träffa henne ofta.
    han är inte intresseserd av varannan helg eller liknande, han kan inte ta hem dottern då hon är allergisk mot katter, och han och hans nya tjej och 3 katter.

så även om dom skulle ses nån gång då och då så skulle hon ju fråga varför han inte vill träffa henne, och hennes kompisar oxå...
Svar på tråden Hur gör ni när barnen/barnens kompisar frågar om frånvarande pappa?