Vilken bakåtvänd bilstol ska vi välja?
* Dottern är lång, och kommer antagligen fortsätta vara det. Behöver en stol hon får plats i.
* Det underlättar mycket om stolen är lättflyttad. Vet att i stort sett inga stolar för barn mellan 1 och 4 verkar vara det, men så lättflyttad som möjligt då. Kommer skaffa flera uppsättningar monteringsband. Själva stolen får dessutom helst gärna gå att bära på en bit utan att trilla ihop av utmattning.
* Världens komfortkrav har jag kanske däremot inte, vi åker inte bil dagligen utan kanske någon gång i veckan. Säkerhet vill jag däremot förstås inte rucka på, men är skillnaden så enorm? Godkänd stol som godkänd stol, eller?
Jag har tittat på en Britax Multitech, verkar vara den bästa om det inte vore för det här med flyttandet. För klumpig? Tittat på Britax Two-way, väldigt upprätt och saknar sidokrockskydd, men det kanske funkar då vi inte åker bil så ofta? Britax Hi-way står inte vår bilmodell med som godkänd, betyder att det inte är något att tänka på? Brio Zento verkar någorlunda lättflyttad, men kan en lång treåring sitta i den eller måste man köpa ny igen då? Eller någon helt annan? Det här var de vi diskuterade den gången vi besökte en barnaffär, de andra vi tittade åt avrådde hon som hjälpte oss snabbt ifrån då hon trodde de skulle bli urväxta. Väldigt tacksam för alla tips och tankar!