• LillaFsMamma

Hur har ni gjort ? Ni som har haft NamnCeremoni?

Hejsan!
    Tänkte höra med er andra som har haft namnceremoni . Hur ni har gjort ? ..

Vi ska ha namnceremoni för våran dotter i slutet på Sep .. "lite sen då hon är född i dec" - Bättre sent än andrig!

Såhär tänkte jag att vi skulle göra:

Börjar med att hälsa alla välkommna.
    Läser en dikt.
    Berättar vilka namn vi har valt och varför.
    Fadder/Faddrar kommer upp och planterar en kärna i en kruka. (ska symbolisera ett liv som växer.)
    Tänder sedan ett Ljus. ( Ett nytt liv Tänds)
    Sätter på vår dotter ett halsband (Lyckopeng med hennes namn)
    Spelar en låt.

Sen efter det blir det fika.

Tänkte också ha en NamnceremoniBok där alla gäster får skriva in en liten hälsning till vår dotter + att vi kommer att sätta in kort fårn namnceremonin i samma bok.

Och ni som har haft faddrar , Har dom fått något speciellt under er ceremoni? Te.x ett diplom elr liknande ? ..
  • Svar på tråden Hur har ni gjort ? Ni som har haft NamnCeremoni?
  • Tärning6

Vi bjöd in de närmaste och sen läste min pappa en dikt presenterade faddrarna som fick varsit fadder brev som vi gjort själva. sen så tände vi ljus som vi skrivit sonens namn på och sa att när vi nu tänder dessa. Ljus så får han sitt namn som är. Sen va de en kompis som sjöng sen bjöd vi på smörgåstårta sen hade vi en liten paus sen hade vi fika bröd och tårtor under fikat så öppnade vi presenter sen ttacka vi alla och gästerna började röra sig hemmåt.

• Tärning6

Vi hade oxå en gästbok

• LillaFsMamma
    Tärning6 skrev 2011-08-08 10:50:14 följande:
    Vi bjöd in de närmaste och sen läste min pappa en dikt presenterade faddrarna som fick varsit fadder brev som vi gjort själva. sen så tände vi ljus som vi skrivit sonens namn på och sa att när vi nu tänder dessa. Ljus så får han sitt namn som är. Sen va de en kompis som sjöng sen bjöd vi på smörgåstårta sen hade vi en liten paus sen hade vi fika bröd och tårtor under fikat så öppnade vi presenter sen ttacka vi alla och gästerna började röra sig hemmåt.
    Okej tack då fick jag lite tips! :D
Svar på tråden Hur har ni gjort ? Ni som har haft NamnCeremoni?