• Lyxig

HUR blir det när jag börjar jobba igen?!

Är ensam mamma till en liten knodd på 10 månader så det är alltså snart dax att börja jobba igen!

Jag har funderat ganska länge över hur man löser det ekonomiskt när man börjar jobba igen,..
    På min arbetsplats får man betalt månaden efter, dvs arbete för novembermånad betalas ut i december. Försäkringskassan betalar ju ut "samma månad".. Det innebär att jag står utan pengar en hel månad ?

Hur har ni andra löst detta? Å det är ingen ide att prata om att "du borde ha sparat" för det finns det ändå inget utrymme för och det är inte det jag frågar om...

Kan man få socialbidrag för en månad ?

• Svar på tråden HUR blir det när jag börjar jobba igen?!
  • Lussekatten87

Du får ju pengar månaden du börjar jobba också även om det blir extremt lite. Fk s period är mellan 21-20e varje månad har jag för mig så du får betalt för 21-31 då månaden efter.

• Lyxig

ja det räcker ju inte ens till hyran ju... :( nån annan ?

• vittra

Du kan få försörjningsstöd för en enda månad, så sök. Då avgör ju de om du är berättigad.

• Lyxig

okej, när kan man söka det? är det samma månad eller kan man ta kontakt med dom redan innan?

• Beatan

Ta kontakt med dem innan!
    Lycka till

• Lyxig

en fråga till... om man levt över existens minimum är det mkt svårt att få bidrag då? Jag menar, jag har ju mkt räkningar å så eftersom jag tjänar mer vanligtvis men om det endast handlar om en månad?

Svar på tråden HUR blir det när jag börjar jobba igen?!