• Ylviz

Varning för Rosenrot

Jag läste här på FL om flera som hade blivit gravida pga rosenrot och bestämde mig för att testa. Tog några tabletter dagarna innan ägglossning. Det resulterade i att ägglossningen gjorde jätteont och att jag fick mens 1 vecka efter att ÄL var. Mensen varade i 2 veckor! sedan hade jag fritt från blödning i 1 vecka och sen mens igen fast denna gång i 1 vecka. 
    Normalt sätt brukar jag ha mens 5dagar i en 28 dagars menscykel. 

Jag blev så orolig att jag gick till en gynekolog när jag bara blödde o blödde och hon sa att det  berodde på de där tabletterna med rosenrot eftersom de innehåller österogen.

Tänkte bara varna andra att naturläkemedel kan spela kroppen ett spratt. 

• Svar på tråden Varning för Rosenrot
  • Elisie

Ja de kan man nog tänka på om man har mens som vanligt varje månad.. Men som för mig då jag bildar lite östrogen så kanske tabletterna kan hjälpa, jag åt dem i 2 månader efter att inte haft mens på ca ½ år och efter en månad utan rosenrot fick jag mens :) började även komma sånt där fertilitets klet innan :)

Vet du hur man ska äta rosenrot? nå speciella dagar innan äl eller mens? läste nått om de någonstarns men kommer inte ihåg :/ Första gången nu då jag testade så åt jag bara i ca två månader i sträck.

• mliten

Samma här! Min kropp blev helt knäpp, men då är jag också extremt känslig för hormoner och har aldrig kunnat ta p-piller i någon form.
    Funderade ändå på att ta rosenrot nu när vi försökt i ett år men jag vågar fasiken inte...

• Jag är bara jag

Och för mig funkar r.r väldigt bra. Har regelbunden mens sen förr,men jag får ännu mer äl-känningar av r.r och i stort sett äl på samma dag och denna gång även en "bra" mens-som när jag var ung- så det är nog olika hur man reagerar.

Svar på tråden Varning för Rosenrot