• MalinSVT

SVT söker blivande bonusfamiljer till inredningsprogram

I höst startar inspelningarna av SVTs nya inredningsprogram som hjälper blivande bonusfamiljer och vi söker medverkande! Vi letar efter par där en eller båda har barn sedan tidigare och som nu ska flytta ihop och vill ha hjälp att anpassa hemmet för den nya familjens behov - hur ska alla få plats runt matbordet, var ska alla sova när rummen är för få, hur ska vi organisera alla jackor och skor i hallen? Och hur väljer man ut och slänger och kombinerar bland två hela möblemang så att det blir en ny och snygg enhet? Det kan vi hjälpa er med! Programledare är Ylva Hällen (känd från barnprogram på SVT, t ex Minimello och Ylvania, och tävlande i På spåret) och inredaren/designern Jon Eliason som bl a gjort Roomservice i Kanal 5.
    Vi vill visa att familjer kan se ut på många olika sätt och vill därför gärna ha kontakt såväl med "klassiska" kärlekspar som flyttar ihop som inte så klassiska kärlekspar och andra familjekonstellationer som kanske ett kollektivboende eller generationsboende av något slag. Det viktiga är att flytten ännu inte är gjord och att ni vill låta oss hjälpa er samtidigt som vi gör TV
    Hör av er här eller direkt till mig på [email protected]. Jag hoppas att vi hörs!
    Mvh Malin Linneroth, SVT Göteborg

• Svar på tråden SVT söker blivande bonusfamiljer till inredningsprogram
  • Qliana

Funderar på om vi platsar. Vi är ett par med 2 barn och en bonusperson som nu fyllt 18 år. Vi planerar just nu ett 3:e barn samtidigt som vi bygger om källaren till 2 r o k för att ta mot 2 ensamkommande flyktingbarn. Vi själva har dock redan flyttat in.

• MalinSVT

Hej Qliana och tack för svar!
    Det låter som en spännande och intressant familjesituation ni har framför er, men tyvärr tror jag inte att vi är rätt program för er. Tanken är att vi slår ihop två hem och genomför själva flytten i programmet och så ser det ju inte riktigt ut för er eftersom ni redan bor ihop.
    Men jag önskar er all lycka till med er framtida storfamilj. Ha det gott! Vänliga hälsningar Malin

• Mamma till Nicole och Alayha

Här skulle ju jag platsa!!
    Jag bor nu med mina 4 barn och har träffat en man som har 2 barn.
    Jag bor i lägenhet med 3 sovrum å han i hus med 4 sovrum. Vi har börjat att prata om att flytta ihop men vet inte hur vi ska lösa det när vi bli så många. Han har precis byggt sitt hus så det skulle kännas hemskt om han skulle behöva sälja... Men som sagt... Vi har bara börjat prata om det så jag vet inte hur han skulle ställa sej till en sådan här grej. Fast jag hade förståss tyckt att det var jättekul!!:) Måste ta ett snack med han ikväll..... ;P

• Mamma till Nicole och Alayha

Han vart inte så svårövertalad :) Haha...

Jag skickar dej ett mail!!

Svar på tråden SVT söker blivande bonusfamiljer till inredningsprogram