• Mamma och Fru

Hjälp!! 2-månaders bebis blöja läcker...

Hej!!

Behöver snabb hjälp med blöjor, min 2-månaders grabb har börjat kissa igenom blöjan titt som tätt, enda gången den håller tätt är nattetid, då han sover på mage.

Han är ca 61cm lång och väger ca 6.9kg, vi har använt oss av LIBERO. stl 3, 4, 5 ger läckage... 

Misstänker att det rinner igenom vid låren, och att vi behöver en blöja med "tajtare" resår...

• Svar på tråden Hjälp!! 2-månaders bebis blöja läcker...
  • R3becca

Både libero och pampers är skit i mina ögon!
    Meija har aldrig fått sova en hel natt utan att blöjan har läckt.
    (hon har heller inte fått vara torr under dagarna, om jag inte skulle ha bytt blöja typ en gång i timmen!)
    Jag testade även Icas, Huggies och Änglamarks blöjor. Skit de också!
    De absolut bästa blöjorna, hittills, är Euroshoppers!
    Billiga är de också. Typ 80:- för 56st. De har inte läckt EN enda gång, och jag har köpt dessa i snart 3 månader  

• vinkelslip

Vi har aldrig kunnat använda Libero till våra pojkar, de läcker. Pampers är både torrare och har bättre passform tycker jag.

• liana86

Jag var mycket nöjd med lidls blöjor,tror de heter tojour(osäker på stavningen)

• Mamma och Fru

Köpte ett paket pampers på vårt lilla konsum, fanns bara stl 5 (fr 11kg) och gossen väger ca 6.9kg, men testar ändå... Tyckte iaf att resåren verkade lite tajtare... Kör på libero (då vi har 2 nyöppnade paket) killen sover på mage och den främre delen av liberoblöjan håller tätt iaf...

Inte konstigt att han vart extra grinig nu några dagar... Hoppas verkligen det funkar med pampers nu, för till helgen ska vi åka på en lång resa (ca 75 mil) och då vill vi inte veta av blöjläckage!!

tack ni som svarat :)

• Snabeldrake

Läcker det i grenen så är pampers ett bättre förslag då den är lite tightare där i grenen och inte så himla bred där.

• Mamma och Fru
    Oj så galet det blev, menar såklart att vi fortsätter med libero på natten, den håller tätt när han sover på mage!

Pampers får bli dagblöja nu (om den håller tätt för gossen)

• Happymom

Viker ni in kanten i mitten? Det ska förhindra läckage. Önskar jag hade vetat det...

Pampers nattblöjor suger upp mycket. Vi använde våtstarkt papper och lade i nattblöjan också. Dessutom använde vi plastad frotté att lägga under henne.   

• glit

Idag kom jag fram till att Pampers är dom enda för mig.

Har provat

Libero - Läckage (kiss och bajs)
    Huggies - Gillar inte materialet + att dom skulle ha läckt om jag inte snabbat mig med bajsblöjan.
    COOP - Noll passform, jättehårda och klumpiga.
    Willys - Funkar bra förutom att det luktar kiss om dom på nolltid.
    Pampers - Aldrig läckt, luktar inte, väldigt tunna.

Tänkte innan allt testande att jag skulle köra på WIllys, fått höra att dom är så billiga och bra.
    Men dom kostar 10 kr mindre än pampers men då är det 10 st blöjor mindre i paketet också. Har gett bort alla förutom Willys som jag tänkte använda slut på själv.

• Trynträ
    Happymom skrev 2011-08-11 23:03:42 följande:
    Viker ni in kanten i mitten? Det ska förhindra läckage. Önskar jag hade vetat det...

Pampers nattblöjor suger upp mycket. Vi använde våtstarkt papper och lade i nattblöjan också. Dessutom använde vi plastad frotté att lägga under henne.   
    Kanten i mitten?
  • Mamma och Fru

Nu har vi kört med pampers i svart 2 veckor, och det har funkat toppen, inte läckage 1 enda gång!!

• idaharju

funkade de att dra resåren uppåt? min dotter på 1.5 månad väger 4.5 och libero storlek två har börjat läcka jätte mycket. vid höften och uppåt:( skit irriterande.

• Natulcien

Libero läckte på vår son också. Vi gick över till Pampers och har aldrig haft fler läckage! Glad
    Pamper är ju mjukare och lite högre. Libero är så stela och korta.

Svar på tråden Hjälp!! 2-månaders bebis blöja läcker...