• Anonym

    Kär i min kusin - Vad gör jag?

    Hej!
    Förra veckan så fick jag kontakt med min kusin över facebook som jag inte har träffat på 20 år ca... och vi har båda barn och sällskap... Men vi har nu träffats två gånger och vi känner oss inte som kusiner... Utan mer som nära vänner...

    Vi är båda vuxna... Jag 25 och han 37 år.

    Får man vara tillsammans med sin kusin??? Vet inte hur vi kommer gå vidare med detta... Men vi kommer nog få sätta oss ner och prata igenom redigt...

    Men det var verkligen "kärlek" vid försa ögonkastet när han var här förra veckan med sin son första gången...

    HJÄLP, hur ska vi ställa oss!!!

  • Svar på tråden Kär i min kusin - Vad gör jag?
  • Anonym

     ¤ Vi är inte gifta någon av oss... Men har familj båda två...
    ¤ Vi har inte setts på ca 15 år så när vi träffades så blev det ju inte som en kusin träff utan med som vän träff...
    ¤ Vi skriver SMS till varandra i smyg då vi pratar mycket där igenom. Han skriver att han tycker att jag är snygg och vill se mer av mig... Och samtidigt så vill jag se mer av han.
    ¤ Min sambo jobbar borta mycket så vi träffas hemma hos oss då när jag 'r själv hemma. Självklart så visar vi inget för barnen.

  • Anonym (Dito)

    Jag har två kusiner som "hamnat" i samma situation. Tankarna och känslorna är lite förvirrade för mig nu. En del av mig säger "Ja, vad roligt". En annan "Ja men det är ju inte bra". Nu har jag inte träffat dem på många år. Killen har jag i princip bara hejat på begravningar. Hon har jag sett 3-4 gånger genom livet.
    Men de finns där som mina släktingar. Mitt blod. Och hur blir det på släktmöten, typ kusin-träffar? Några har sina respektive med sig, men de är redan sina respektive.

    Hon sa det nog rätt bra, på flera sätt; Nu ska jag inte tänka utan känna. Tja, det blir väl något jag kommer att vänja mig vid. Tur, eller synd, att jag tycker bra om båda. Underbara människor.   

  • Anonym

    jag hade sagt att det här funkar inte, sen hade jag raderat honom som kontakt aldrig hört av mig mer, och slutat gå på släktfester. och sen suktat i smyg de dagar jag inte förmår glömma.

  • Anonym
    Insatt skrev 2011-08-22 03:18:01 följande:
    Det är inte genetiken som gör att vi låter bli att knulla släktingar. Det är en social grej att vi inte tänder på folk vi träffat mycket som barn
    fast det där tror jag inte på, jag har två vänner som jag hade tillochmed boende som "bröder" typ stunder när jag var liten, de är vänner idag men vi ses ej så ofta, och båda utav dem, speciellt en är vrålhet och jag skulle inte banga.
  • Janne0101

    Hej

    Va fantastiskt att ni är kära i varandra. Att hitta kärleken i en person som alltid har varit där.
    Sedan en tid har jag sällskap med min kusin. I 20 år har jag haft min kärlek till henne och nu har vi äntligen hittat varandras hjärtan, vi har blivit en.
    Vi båda har barn sedan tidigare och som 50+, vill vi bara vara tillsammans. Vår kärlek är starkare än allt annat som vi har upplevt.
    Vi betämde oss att omgående berätta för familjen om vår relation, vilket inte alltid var så lätt. Men kärleken gör oss starka och motståndet, gör oss starkare och än mer sammanflätna.
    Var rädd om er.
    Att älska min kusin, är att leva.
    Lycka till        

  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-08 20:06:33 följande:
    Hej!
    Förra veckan så fick jag kontakt med min kusin över facebook som jag inte har träffat på 20 år ca... och vi har båda barn och sällskap... Men vi har nu träffats två gånger och vi känner oss inte som kusiner... Utan mer som nära vänner...

    Vi är båda vuxna... Jag 25 och han 37 år.

    Får man vara tillsammans med sin kusin??? Vet inte hur vi kommer gå vidare med detta... Men vi kommer nog få sätta oss ner och prata igenom redigt...

    Men det var verkligen "kärlek" vid försa ögonkastet när han var här förra veckan med sin son första gången...

    HJÄLP, hur ska vi ställa oss!!!
     
    Du ska omedelbart köpa en halmhatt, en banko och en sydstatsflagga. Sen ska du säga upp din lägenhet och hyra en husvagn som står på en skabbig camping... Sen är det bara att sätta igång och föröka dig!
  • heidar

    du måste våga och säga det till honom , om du bara väntar och brinner för honom så kommer det att aldrig gå, försök och skoja med honom lite mer , visa på nån sätt att du gillar honom

  • taquine
    heidar skrev 2017-11-28 11:09:36 följande:

    du måste våga och säga det till honom , om du bara väntar och brinner för honom så kommer det att aldrig gå, försök och skoja med honom lite mer , visa på nån sätt att du gillar honom


    Tråden är 6 år gammal...
    Goodness me
  • Anonym (Supp)
    Anonym skrev 2011-08-08 20:06:33 följande:

    Hej!
    Förra veckan så fick jag kontakt med min kusin över facebook som jag inte har träffat på 20 år ca... och vi har båda barn och sällskap... Men vi har nu träffats två gånger och vi känner oss inte som kusiner... Utan mer som nära vänner...

    Vi är båda vuxna... Jag 25 och han 37 år.

    Får man vara tillsammans med sin kusin??? Vet inte hur vi kommer gå vidare med detta... Men vi kommer nog få sätta oss ner och prata igenom redigt...

    Men det var verkligen "kärlek" vid försa ögonkastet när han var här förra veckan med sin son första gången...

    HJÄLP, hur ska vi ställa oss!!!


    Jodå. Det är lagligt. Ni kan till och med gifta er. Dock ska ni vara medvetna om att era barn troligtvis kommer att bli sjuka på grund av inavelsproblematik.
  • Anonym (Supp)
    taquine skrev 2017-11-28 11:13:27 följande:
    Tråden är 6 år gammal...
    Ha, det missade jag. DÅ kanske TS redan flyttat ihop med kusinen.
Svar på tråden Kär i min kusin - Vad gör jag?