Vad har ni för våtservetter?
Vilka våtservetter använer ni och vad ger ni dem för omdömme?
Vilka våtservetter använer ni och vad ger ni dem för omdömme?
Euroshoppers funkar fint. Billiga och bra!
hemma anväder jag torra tvättlappar som jag blöter i jummet vatten. i skötväskan finns just nu libro...natusans tykte jag var obehagliga...de liksom skummar
men de bästa jag haft va några jag köpt på ullared, mins ej namn...testar mig fortfarande fram till favoriten...sonen är fortfarande liten o eftersom det ändast används våtservetter när vi är ute utan tillgång till rinnande vatten tar det tid =)
Ullared troro jag är gunry, samma som citygross säljer. Om jag inte tar fel..
Tester är bra att titta på men detta tycker jag verkar vara lite för gammalt för att lita på. www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article11415.ece/BINARY/11684.pdf
Man ser ju även på förpackningarna att många av dom inte ser ut så idag, kanske har dom även ändrat innehållet i sina våtservetter efter detta testresultat. Någon som känner till något nyare test?
Natusan!!! Finns inga bättre
Köper endast liberos då flera av de andra innehåller alkohol.. Hur bra kan det vara för bebisars hud?
Finns säkert fler märken som inte innehåller det, men jag är mycket nöjd med liberos.
Använder bara torra tvättlappar + ljummet vatten hemma. I skötväskan har jag bara våtservetter med snäpplock eftersom klisterremsan blir kass snabbt. Det blir oftast Änglamark eller Libero.
Jag skulle inte använda det om jag så fick betalt.
Kemiskt skit som skadar huden, dyrt och dåligt för miljön och man klarar sig bättre med en blomspruta med vatten och papperstvättlappar.
Lite info:
www.testfakta.se/foraldrar_barn/article14809.ece
www.kemi.se/upload/Trycksaker/Pdf/Broschyrer/barnbroschyr_web.pdf
Hemma har vi en burk med tvättlappar som jag gör själv, vita tvättlappar som jag fuktar m olja & vatten, & i skötväskan Liberos.
Libero! Tycker dom är absolut bäst! Fattar inte varför en del märken luktar parfym o skummar! Verkar ju helt fel!
Använder såklart torra tvättlappar, skulle aldrig frivilligt placera den kemiska smörjan på babyhud.
använde euroshopers på dottern när man var iväg, men nu används bara "hemmagjorda" (papper, vatten, lite olja) då sonens rumpa såg ut som att vi tvättat han med sandpapper i rumpan, detta efter en dags användande bara aldrig igen! dottern får inte använda dom till nåt längre, usch så vidrigt!
Vi använder inte våtservetter, utan små frottéhanddukar som vi blöter. Det funkar bättre. Bättre för vår unge, bättre för miljön och mer ekonomiskt. Alla vinner. Tycker verkligen våtservetter är överskattat.
Inga alls, blöter själv "torra" tvättlappar. Blandar ibland i lite olja (raps) och det har fungerat prima till två barn.
Vi använder NIVEA våtservetter. Dem är bäst och innehåller inte alkohol eller allergena doftämnen även om dem är dofftande. Dessutom en av dem kan man spola ned i toaletten
http://www.dinodoni.com/hud-harvard/vatservetter/279
Jag skulle aldrig smeta kemikalier på hennes underliv! Här blöts frottelappar eller skumgummi med vatten och vid behov lite olja.