• Super blondinen

Vad har ni för våtservetter?

Vilka våtservetter använer ni och vad ger ni dem för omdömme?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har ni för våtservetter?
  • Sommarnatt2010

hemma anväder jag torra tvättlappar som jag blöter i jummet vatten. i skötväskan finns just nu libro...natusans tykte jag var obehagliga...de liksom skummar

men de bästa jag haft va några jag köpt på ullared, mins ej namn...testar mig fortfarande fram till favoriten...sonen är fortfarande liten o eftersom det ändast används våtservetter när vi är ute utan tillgång till rinnande vatten tar det tid =)

• norgesessan

Ullared troro jag är gunry, samma som citygross säljer. Om jag inte tar fel..

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Zawina

Köper endast liberos då flera av de andra innehåller alkohol.. Hur bra kan det vara för bebisars hud?
    Finns säkert fler märken som inte innehåller det, men jag är mycket nöjd med liberos.

• Lilla H

Använder bara torra tvättlappar + ljummet vatten hemma. I skötväskan har jag bara våtservetter med snäpplock eftersom klisterremsan blir kass snabbt. Det blir oftast Änglamark eller Libero.

• LindaMarita
    Themis skrev 2011-09-06 21:40:36 följande:
    Jag skulle inte använda det om jag så fick betalt.

Kemiskt skit som skadar huden, dyrt och dåligt för miljön och man klarar sig bättre med en blomspruta med vatten och papperstvättlappar.

Lite info:

www.testfakta.se/foraldrar_barn/article14809....

www.kemi.se/upload/Trycksaker/Pdf/Broschyrer/...
    Bra test, men det är ju från 2007. Känns inte som man kan ta för givet att just dessa ämnen ingår i dessa våtservetter idag. Någon som känner till ett nyare test?
  • Carrie

Hemma har vi en burk med tvättlappar som jag gör själv, vita tvättlappar som jag fuktar m olja & vatten, & i skötväskan Liberos.

Äntligen! 1/11 08 föddes vår son!
  • bonsai

Libero! Tycker dom är absolut bäst! Fattar inte varför en del märken luktar parfym o skummar! Verkar ju helt fel!

• vittra

Använder såklart torra tvättlappar, skulle aldrig frivilligt placera den kemiska smörjan på babyhud.

LindaMarita skrev 2011-09-06 22:55:39 följande:
    Bra test, men det är ju från 2007. Känns inte som man kan ta för givet att just dessa ämnen ingår i dessa våtservetter idag. Någon som känner till ett nyare test?
    Det räcker väl med att själv läsa på förpackningarna? Är ju inte så svårt...
  • MammaTillDomFinaste

använde euroshopers på dottern när man var iväg, men nu används bara "hemmagjorda" (papper, vatten, lite olja) då sonens rumpa såg ut som att vi tvättat han med sandpapper i rumpan, detta efter en dags användande bara aldrig igen! dottern får inte använda dom till nåt längre, usch så vidrigt!

• miljarden

Vi använder inte våtservetter, utan små frottéhanddukar som vi blöter. Det funkar bättre. Bättre för vår unge, bättre för miljön och mer ekonomiskt. Alla vinner. Tycker verkligen våtservetter är överskattat.

• Helle333
    Super blondinen skrev 2011-08-09 10:35:06 följande:
    Vilka våtservetter använer ni och vad ger ni dem för omdömme?
    ICAs, vi har testat några andra bla libero och en rosa förpackning man kan köpa på City Gross men lilltjejen blev lite röd om rumpan av Liberos och den rosa. Det är ju någon form av lotion i dessa. I ICAs är det Aloe vera och den har hennes rumpa tyckt är okej så den kommer vi köra på med nu
  • Runguska

Inga alls, blöter själv "torra" tvättlappar. Blandar ibland i lite olja (raps) och det har fungerat prima till två barn.

• Barbabok

Jag skulle aldrig smeta kemikalier på hennes underliv! Här blöts frottelappar eller skumgummi med vatten och vid behov lite olja.

han kommer i juni
Svar på tråden Vad har ni för våtservetter?