• februari72

högt blodtryck

Vi står inför slutskedet av vår adoptionsutredning. Allt verkar gå bra utom idag, då jag var på min läkarundersökning. Mitt blodtryck är högt och behöver medicineras enligt läkaren. Kommer detta att vara ett problem för oss? Vänligen svar önskas endast av de som erfarenhet av detta.

• Svar på tråden högt blodtryck
  • en glad

Många höga blodtryck beror på "vita rock-syndromet" dvs du har normalt hemma och skyhögt hos doktorn ... köp en egen mätare och lär känna hur just ditt blodtryck fungerar ....Ett välbehandlar blodtryck alt nervöst betingat behöver inte vara att problem i adoptionsvärlden .... men det kan krävas särskilt läkarutlåtande kring det ...

• LindiweSA

Jag har haft för högt blodtryck varje gång vi gjort läkarundersökningen för adoption. De skrev in vilket blodtryck jag hade men läkarna menade alla att det är ju inte så konstigt att blodtrycket stiger när man är stressad för undersökningen. Jag gjorde senare en 24-timmars blodtrycksmätning och då var det helt ok.  Jag tror inte heller att det är något problem även om du behöver behandling för högt blodtryck, huvudsaken är nog att det är under kontroll.

• Krizze

De upptäckte att jag hade högt blodtryck när jag var på min hälsokontroll. Jag fick då 2 sorters medicin, blodtrycket blev normalt och sedan skrevs intyget. På intyget framgår det att jag äter mina mediciner och vi blev godkännda av våra utredare trots detta. Min läkare skrev en notis om detta, att läget är under kontroll, Jag äter också Levaxin mot ämnesomsättningen, även om det inte har med blodtrycket att göra så är det dock en medicin till som står med.

• februari72

Det är så det blir för mig med. Läkaren håller på att ställa in rätt dosering. Hoppas att allt går vår väg trots detta. Lycka till alla!!!! Kram

• Krizze

Igår den 12/10 blev vi godkända att bli adoptivföräldrar trots högt blodtryck o mediciner. Nu fortsätter vi vår resa med glädje. vi hörs och lycka till alla andra.

• februari72

Vi med 8/9, tjoho.  STOOOORT lycka till! Nu håller vi alla tummar vi har tycker jag  Glad. Trevlig helg!

• LindiweSA

Grattis Krizze och februari72! 

Svar på tråden högt blodtryck