millisen71 skrev 2011-09-14 19:38:43 följande:
dragonesse :
skönt att de e gjort för er nu. nu fattas bara ett svar... hoppas allt är bra iaf..
det du skriver är precis som jag känner, psykiskt jobbigt att inte veta om barnet är friskt
jag/vi har bestämt oss för att jag ska göra fvp, bättre att veta och isf kunna ta beslut om nästa steg om de visar sig vara ett sjukt barn.
det beror nog på åldern, tror jag. men bm sa att eftersom jag låg under 1:300 så borde jag göra fvp
ska iaf dit på mån den 19 och hoppas då på svar innan helgen, så man slipper våndas mer
vill ju bara njuta av grav-tiden som är kvar
Tycker ändå det är lite konstigt, i mitt och flera andra landsting räknas hög risk först från 1:200, så då borde 1:300 vara låg risk. Jaja, det kanske varierar lite runt om i landet!
Ja, väntan är helt klart värst, men på nåt konstigt sätt så känner jag att väntan innan provet var värre än väntan som är nu. Jag känner mig väldigt positiv och tror på ett positivt besked, så jag hoppas verkligen vi får ett brev och inte ett samtal...
Vet inte hur det funkar i övriga landet, men mitt landsting gör bara själva provet, sedan skickar de det till Uppsala för analys. Därför kommer vi antagligen inte höra något före helgen, om det inte är ett negativt besked eftersom de ringer då. Annars kommer de ju skicka brev, och det skickas säkert med b-post. Och först skulle ju provet till Uppsala också, bara det tar ju en dag. Sen ska det analyseras och SEN skickar de brevet. Så läkaren trodde vi skulle ha svar på onsdag nästa vecka, så det är ju en hel vecka kvar... blä. Men han sa också att om vi inte har hört nåt till helgen så är det en indikation, men ingen garanti, att allt ser bra ut, eftersom han försöker ringa så fort han kan om det blir ett negativt besked. Vi är bjudna på fest på lördag och om vi inte har hört nåt på fredag kväll så kommer jag välja att tolka det som något positivt och stoltsera med magen och festa loss rejält på lördag! Utan alkohol såklart!
Håller tummarna för dig, ska tänka på dig på måndag!