• Nilla1983

Ditt knasigaste namn...

Eftersom det är så "Hett" att döpa sina barn till något UNIKT och ovanligt undrar jag nu:
    - Vilket är det "knasigaste namn du någonsin hört på ett barn??? 

Nu men ar jag inte "Lasse-Majja" eller något sådant trams utan namn som barn faktiskt blivit döpta till :)

• Svar på tråden Ditt knasigaste namn...
  • MaaxMaax

Justde, vet en liten kille som heter Hallon också. Fast nu blir jag osäker på om han verkligen heter det, eller om det bara är ett smeknamn som används helatiden...

• Vintergatan

Det finns 3 syskon som heter Tiger-Lilja, Freke och Örn i förnamn... vet ett  annat barn som hetter Sol i förnamn också,

• Vintergatan

Babouschka - uttalas Baboschka.- oj men betyder inte det typ gammal tant eller nått liknande på ryska eller bosniska eller vad det var...

• nokz

Min lillebror har Knytte som andranamn :) Han var den enda i sverige som hade de som namn väldigt länge men såg nu att även en tjej har de som andranamn. Tycker väl egentligen inte de är knasigt men riktigt gulligt och ja, ovanligt ;)

• fraggelfia

Hardy heter min svågers brors barn! Helt hemskt!!!! Ett annat namn är ett efternamn: Hardon!

• Alvi
    fraggelfia skrev 2011-09-10 23:11:23 följande:
    Hardy heter min svågers brors barn! Helt hemskt!!!! Ett annat namn är ett efternamn: Hardon!
    Hardon?! Kul för honom att presentera sig för en engelsktalande människa....!
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • von Brev
    Vintergatan skrev 2011-09-04 21:27:20 följande:
    Det finns 3 syskon som heter Tiger-Lilja, Freke och Örn i förnamn... vet ett  annat barn som hetter Sol i förnamn också,
    www.vf.se/node/1359
    =)
  • von Brev
    sleepygrodis skrev 2011-08-12 20:37:16 följande:
    Läste förut att ett namn som fått avslag var Brunstgnägg... Varför, varför vill man ge sitt barn det namnet?

En flicka som går på samma avdelning som en av mina tjejer heter Summer-Pearl. Ovanligt!
    Jag tror man bara testar systemet på det sättet.
  • von Brev
    Ikka skrev 2011-08-12 08:55:15 följande:
    Det är den norska varianten på Wilda/Vilda/Whilda - vet också en flicka som heter Wilde/Vilde, vet inte om hon stavar med W eller V i början på sitt namn. Hon har norskt påbrå. Då tycker inte jag att det är ett så konstigt namn. 
    Jag VET att det är norskt, och jag tycker att det är fint, men med tanke på vad det ordet betyder på SVENSKA är det olämpligt anser jag.
  • fraggelfia
    Alvi skrev 2011-09-10 23:16:54 följande:
    Hardon?! Kul för honom att presentera sig för en engelsktalande människa....!
    Hmmm... nja, men till saken hör att det är ett taget efternamn. Han är porrskådis. Men likaväl så är det ett HEMSKT namn på nån människa!!! 
  • Shandi

Vet två syskon som heter Dodo och Tuss.... Ganska gulligt ändå!

Svar på tråden Ditt knasigaste namn...