• spöke

Vilket namn tycker du är finast bland dessa?

De maskulina formerna av dessa namn är väldigt vanliga... men nu var det länge sedan någon av dessa feminina versioner var poppis.

Skriv gärna en rad om vilka namn du gillar/inte gillar. Och varför (så klart).

Nyfiket Spöke

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn tycker du är finast bland dessa?
  • power

karla. annars gillar ja ginte de "vanliga", daniela erika osv, men de ovanliga är fina.

kom igen då ra
  • Kimona

Fredrika och Karla är fina, men det finns liksom ingen klang i de andra

• spöke
    Kimona skrev 2011-08-11 11:41:40 följande:
    Fredrika och Karla är fina, men det finns liksom ingen klang i de andra
    Henrika låter som Fredrika med långt iiiii.
  • Babyystar

Karla är fint tycker jag :)

• Vulpecula

Fredrika! En förmoder född 1807 hette Matilda Fredrika, det tycker jag är fint. Jag tycker om Carla med C också, med K ser det lite klumpigt ut. De andra tre är lite fulsnygga så där.

• Thaleya

Gillade absolut inte något utav dem. Karla var väl minst fult :)

• Kazeer

Karla tycker jag mycket om. Det är ett namn jag hade kunnat tänka mig att ge till en dotter.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • QueenObscene

Inget av dem egentligen, men alla låter ju helt befängda förutom Fredrika, så jag röstade på det.

• DenNamnbitne

Henrika är finast tycker jag. Jag tycker mycket om Fredrika och Gustava också. Karla och Davida är jag inte så förtjust i.

• fluu

Henrika,Fredrika och Karla gillar jag! De känns mjuka och feminina,men samtidigt lite tuffa.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Ophira

inte alls förtjust i någon utav dom... Gustava, är det ens ett flicknamn? Aldrig hört det förut faktiskt.

• spöke
    Ophira skrev 2011-08-11 23:14:08 följande:
    inte alls förtjust i någon utav dom... Gustava, är det ens ett flicknamn? Aldrig hört det förut faktiskt.
    Det finns 682 kvinnor som har förnamnet Gustava. Av dessa har 5 namnet Gustava som tilltalsnamn.

Jag känner en av dem.
  • spöke
    Sofie87 skrev 2011-11-22 20:52:31 följande:
    Hur många trådar har du skapat om samma ämne egentligen?
    Om ovanliga feminina former av mansnamn? Endast den här.
  • Sofie87
    spöke skrev 2011-11-23 10:31:04 följande:
    Om ovanliga feminina former av mansnamn? Endast den här.
    Sen har du massa andra trådar om namn än bara denna  med.  
  • spöke
    Sofie87 skrev 2011-11-23 16:08:14 följande:
    Sen har du massa andra trådar om namn än bara denna  med.  
    Ja, det stämmer. Men då kan jag glädja dig med att det inte kommer bli några fler namntrådar alls framöver.
Svar på tråden Vilket namn tycker du är finast bland dessa?