• Anonym (Avvisad Flickvän)

Min kille vill inte ha sex med mig längre!

Jag är en 21 årig tjej som alltid har haft stor lust för sex. Problemet är att min pojkvän (25) inte vill ha sex med mig längre efter att ha varit tillsammans över 5 år. Vårat sexliv har väl under de senaste två åren varit ett stort ?. Utifrån hans synvinkel är jag den som alltid vill ha sex, intar den typiska rollen som "mannen" i förhållandet som jämt vill ha sex och som tjatar om det. Vi har sex ytterst sällan (inte ens en gång i månaden numera) och när vi väl har sex så kan jag inte slappna av för att jag inte alls känner mig bekväm i situationen. (Allt känns så framtvingat, ospännande, vanligt, tråkigt) Sedan vi blev tillsammans så har frågan om mina orgasmer varit i stor fokus. Och eftersom min pojkvän känner sig oförmögen att hjälpa mig att komma (eftersom jag inte ens lyckas mer än yttre på egen hand) så känns det för min del som att han har gett upp helt och hållet. Så själva samlaget vi numera har fortlöper tills det att han får utlösning. Inget förspel, bara sex och inget lämnas kvar åt mig. Jag är otillfredsställd vilket gör att jag vill ha sex igen redan dagen därpå. Vi har pratat, men det hjälper inte. Han verkar tycka att jag gör för stor grej av det här med sex, eftersom han själv inte upplever någon sexlust.

Hansyftar på att några av problemen är:
    Jag nämner och tjatar om sex så mycket att han inte ens hinner tänka tanken.
    Jag är lat och hjälper inte till hemma vilket får honom att känna sig omanlig
    Jag väljer fel tidpunkter till att ha sex, ex. när han är trött
    Han känner sig inte tillräckligt hygieniskt fräsch- efter en dag på jobbet, efter att ha blivit svett, toabesök etc
    Vi har bråkat tidigare idag/veckan och han har ingen lust till sex
    Han tänder inte på mig för att jag tjatar/skäller på/åt honom
    Jag är inte tillräckligt delaktig i sexet, "det är alltid han som får göra allting"

Vad har jag gjort åt problemet?
    -Jag har slutat att nämna och tjata om sex. Är jag kåt så smyger jag undan och tar itu med problemet själv.
    -Även att jag hatar hushållsarbete (har aldrig varit min starka sida) så har jag börjat ta ansvar. Min egen disk, mina egna kläder, skräpet jag sprider omkring mig etc. tar jag numera helt hand om för att han ska slippa ta hand om det som förr.
    -Jag lyckas aldrig tajma in rätt tidpunkt, alltid är det fel läge. Oavsett om det är morgon, förmiddag, eftermiddag, kväll eller natt. Hur ska jag bara veta när han vill, utan att ens nämna det eller avslöja mina avsikter genom att inleda något?
    -Jag föreslår att vi ska duscha tillsammans och försöka inleda någonting där, men så fort jag tar i honom, så avvisar han mig. "sluta ta i den" Jaha? Inte ens om jag inte går rakt på sak så händer det något.
    -Jag försöker undvika allt bråk i högsta möjliga grad. Även när vi inte bråkat på ett tag händer inte ett dugg på sexfronten.
    -Jag försöker hålla en vänlig ton gentemot honom och lägga band på mig dagar då jag är på dålig humör.
    - Jag är ingen död fisk i sängen. Även att jag föredrar ställningar där killen dominerar. Så jag försöker "turas om" genom att rida av honom i olika positioner. Vad mer kan jag göra?

Genast blev det här inlägget milslångt, men jag vet inte vad jag ska göra! Jag orkar inte känns mig skamsen över min lust längre och alltid behöva tillgodose mina egna behov eftersom han aldrig vill ställa upp.

Så jag frågar även mig själv, varför ska jag ha en spiral insatt som påverkar mig negativt? De få tillfällen vi väl har sex kan jag teoretiskt sätt lika gärna använda kondom (även att han inte diggar det) då jag inte är redo för barn än på länge. (vilket var största anledningen till att jag satte in spiralen) Blir sexlivet inte bättre åker den utan tvekan ur! 

VAD KAN JAG GÖRA? Gråter Har ni några råd till mig angående hur jag kan gå tillväga? Tjejer, hur förför ni era pojkvänner? Jag försöker vara den ultimata flickvännen, men inte ens det går vägen. Är det tvärtom hos er, och jag är den som är fruktansvärt onormal?

Känner mig urdum som postar denna tråden, så nu hoppas jag att någon kommer med kloka svar! Flört

• Svar på tråden Min kille vill inte ha sex med mig längre!
  • Vapor

Jättesvår tråd att svara på. Det känns som du försökt med det mesta. Om han tycker du är som en död fisk så gör något oväntat, ett finger i röven på han brukar kunna sätta fart, dock får du ju börja försiktigt om du aldrig gjort det . Funkar inte detta kommer ni nog aldrig att få det bra. Då är frågan, är det värt att stanna? Om inte gör klart för han att det känns som ni blivit som vänner eftersom du inte känner någon attraktion från hans sida.

Fan vad unket svar, men jag vettefan, han kanske känner sig pressad på jobbet, mår dåligt. Tror du att det kan bli bättre, sådant får du ju självklart också väga in...

• jahaja06

Grattis att du tar upp det som ett problem redan nu. Bra gjort!
    Redan efter ett tag då jag varit tillsammans med min nuvarande fru märkte jag att vi hade lite problem med det där. Jag hade haft flera tidigare förhållanden och där hade sexet funkat alldeles utmärkt. Jag trodde att bara man ger det tid, pratar om det, tar det lungt, respekterar varrandra osv så löser det sig. Sex kan väl inte vara det viktigaste tänkte jag.
    Men tyvärr. Sen många år är vårat sexliv helt på hennes villkor och det äter upp vårt förhållande innifrån. Jag mår tidvis fruktansvärt dåligt av det och vet inte vad jag skall ta mig till. Så här i efterhand skulle jag naturligtvis avslutat förhållandet innan vi gift oss, skaffat barn och byggt upp ett liv tillsammans. Just nu känns det hela ganska ohållbart och jag är rädd att allt skall raseras. Naturligtvis har jag tagit upp det flera gånger med henne men det blir inte bättre av det, kortvarigt känns det bättre efter vi pratat men efter ett tag så känns det i alla fall som hon fullständigt skiter i det. Sex är ju inte viktigt för henne....

Det jag säger är att du knappast kan räkna med att ändra på din kille. Har du upptäckt detta redan nu så är det bara att göra slut (om di vill ha ett förhållande med sex). Kan du leva resten av ditt liv i ett förhållande utan sex så stanna kvar hos honom.

gör slut nu! det blir inte bättre och ni kommer att få problem sen

• lasrom

Tror nog att du ska avsluta detta..... han vill förmodligen det men vågar inte säga nåt.  Fråga han! 

• Sarasvensson87

Se det svart på vitt, din kille vill inte ha sex. Men det vill du! Det finns killar som inte är speciellt sugna någon gång och inte vill ha sex, men, hallå, hur många killar av alla som vandrar på denna jord är såna killar? Dom flesta är ju kåta och älskar att ha sex med sin flickvän! 

Jag kan säga att jag var tillsammans med en kille, i ½ år ungefär hade vi ett bra sexliv, allt funka hur bra som helst, men efter det, så var det så otroligt svårt att få till något! Han ville helt enkelt inte, men han kunde aldrig säga varför, mer än att han var trött! Jag tog på min sexiga underkläder, skickade massa snuskiga bilder på dagarna då han jobbade, försökte göra honom sugen flera flera gånger, men aldrig någonsin att han tände till! Å jag kände mig ju så förbannat oduglig, jag gjorde allt, men fick ingenting tillbaka! Vi hade sex ungefär 1 gång i månaden, med lite tur kunde det bli 2! 

Efter vi varit tillsammans i 2 år, så gjorde jag slut, jag sa att jag inte orkade vara tillsammans med en person där kärleken inte "finns"! Kärleken fanns ju, men inte den där attraktionen som är viktig. Vi blev mer som vänner ju längre förhållandet gick, fast vi sa att vi älskade varandra och allt sådant.. Vi hamnade i en vardag där allt gick på rutin, det var puss på morgonen då vi åkte till jobbet och puss då vi kom hem å då vi skulle sova, däremellan fanns det ingenting.. Vi låg inte ens bredvid varandra i soffan längre, utan hade en varsin..

Som sagt, jag gjorde slut pga att jag kände mig oduglig och att jag inte fick vad jag vill ha ut av ett förhållande! Det är ju givetvis mycket mer än bara sex i ett förhållande, men det är viktigt att sexlivet funkar med!

Jag tycker verkligen du ska fundera på, om du ska stanna kvar eller lämna honom, fundera på det ett tag, ordentligt! För,  livet är för kort för att man ska leva i ett förhållande där man inte känner sig till freds 

Efter 3 års försök, är vi äntligen gravida och har bf 20/9 :)
  • Kimura

Det är exakt så det är för mig. De känns bara så framtvingat o det känns som att det är mig det är fel på. Många säger att man verkligen borde fundera på om man vill vara kvar med den personen i mitt fall vill jag verkligen det. Jag älskar han med de känns som att allt bara blir dåligare.

• Anonym (Man)
    Kimura skrev 2017-05-22 17:48:21 följande:

Det är exakt så det är för mig. De känns bara så framtvingat o det känns som att det är mig det är fel på. Många säger att man verkligen borde fundera på om man vill vara kvar med den personen i mitt fall vill jag verkligen det. Jag älskar han med de känns som att allt bara blir dåligare.

Gammal tråd, egentligen bättre att starta en egen tråd.

Om du läst några trådar (vilket du verkar ha gjort) så är det sällan lusten kommer öka, om det inte är nån extern kraft (typ stressig period på jobbet) som dämpar lusten.

Jag har rätt hög sexlust, och tycker sex är viktigt för mig. För mig hade jag utan tvekan lämnat ett förhållande där sexlivet dött ut, alternativt försökt köra med öppet förhållande.

Fundera på om det är något som sänker killens sexlust, t.ex. stress. Sedan tycker jag du verkligen ska fundera på hur viktigt sex är för dig. Att ständigt blir avvisad tär väldigt mycket på självförtroendet.
Svar på tråden Min kille vill inte ha sex med mig längre!