Anonym (jobb) skrev 2011-08-12 17:22:18 följande:
Talar av egen erfarenhet!
Det beror på om man går terapi och tar medicin, eller ingenting eller så bara terapi.
För min borderline går i perioder, vissa tider är jag hemsk, kylig, bitchig, arg, sen är jag hemmafru och jättegullig, för att i tredje perioden vara otroligt rädd att bli ensam.
Jag har haft som längsta förhållande 2 år, 4 stycken, 2 har jag lämnat för att jag blev less på svenssonlivet eller fick inte svenssonlivet och de 2 andra lämnade mig pga att jag var otrogen eller så för att jag var vidrig.
Mina ex har tyckt det har varit otroligt jobbigt perioderna jag itne är jag, men de tycker också det är svårt att lämna mig för att jag har en extra charm och lockelse när jag är annorlunda.
Än idag, har de känslor för mig.
Jag har precis inlett ett förhållande med en tjej med bps. Hon berättade tidigt om detta men har varit så *normal* hela tiden så jag har glömt bort henne diagnos. Kärleksförklaringar har jag fått i massor. Vi har träffats i 3 månader och nu....
Nu är hon som utbytt. Vill ha ett break mellan oss. För att vara själv och fundera.
Jag fattar ingenting. Hon berättade massor om sig själv igår och vill vara själv denna veckan..
Känner att hon är som du skriver..period då jag inte är jag..
Undrar mest om denna perioden antagligen kommer släppa och det blir som vanligt igen? Och sen komma igen fast värre.. eller om jag ska se det som slut nu.
Hon svarar inte när jag kontaktar henne idag.
Vi pratade i telefon och jag kunde inte hålla gråten tillbaka sen fick jag ett sms att hon klarar inte av att höra mig ledsen..
Vi sa att vi inte hörs av nu så sa jag till henne att ta bort mig från facebook så vi skulle slippa se varann helt. Vilket hon blev ledsen över. Smsade henne idag att hon kunde lägga tillbaka mig, att det var ett dumt förslag.
Men inget svar och hon har inte lagt tillbaka mig som vän.
Vi har haft underbara stunder och verkligen en guldtjej (med knasigt temperament)
Men går detta i perioder eller hur funkar det vanligtvis? Jag kan ju lätt lämna henne i fred en vecka var tredje månad eller nåt om bara resten av tiden är bra. Som det varit. Som hon också säger varit underbar