• Baby Girl

Vad är det ovanligaste FINASTE namnen ni vet?

Här kan ni skriva de ovanligaste finaste namnen som ni tycker, både till pojke och flicka.
    Ni kanske vet något barn som heter något fint ovanligt eller ni kanske har kommit på något namn som ni vill döpa era barn till. Ös på Glad

ღ It is not about length of life, but depth of life ღ
  • Svar på tråden Vad är det ovanligaste FINASTE namnen ni vet?
  • Baby Girl

Hehe ok, då har man lärt sig något nytt. Fint var det i alla fall! Glad

• LillaVickeHallon

Syrran tvillingar heter Tassmine och Tadeus, ovanligt! Hennes stora dotter heter Harlie, jättefint! Jag har ett suuuuuuuperfint tjejnamn, men jag suger på det själv en stund till...Tyst

• Baby Girl
    LillaVickeHallon skrev 2011-08-12 11:17:27 följande:
    Syrran tvillingar heter Tassmine och Tadeus, ovanligt! Hennes stora dotter heter Harlie, jättefint! Jag har ett suuuuuuuperfint tjejnamn, men jag suger på det själv en stund till...Tyst
    oj det bara dröööser in fina namn nu ju! Och ja, håll det för dig själv så ingen snor det för dig. Jag gjorde lika dant innan jag fick barn Tungan ute
  • Redmilk

Assar heter min son ...jag tycker det är ett vackert namn men inte många i Sverige som heter så. Det betyder "den som svarar".

• Redmilk
    Redmilk skrev 2011-08-12 14:57:41 följande:
    Assar heter min son ...jag tycker det är ett vackert namn men inte många i Sverige som heter så. Det betyder "den som svarar".
    eller "han som svarar"  
  • fjantoline

Truls är ett av mina favorit namn :) Första gången jag föreslog det namnet för min man så var det mest ett skämt, men sen ju mer jag tänkte på det ju mer fastnade det. Så nu försöker jag bara få med mig mannen också, vi har kommit så långt att kanske i mellan namn :)

• Lumo

Maximiliam ligger väl på topplistan på döpta barn vill jag minnas, så det är ju inte så ovanligt. ;)

Bokmärker tråden iaf, alltid kul med udda namn. Själv är jag ensam om mitt namn i sverige, ett fint namn men så udda att jag inte ens vill lägga ut det här eftersom då folk hittar mig endast på förnamnet. :-0 där är nackdelen med udda namn, man kan inte vara anonym. Plus att man alltid måste dra hela släkthistorien till sitt namn (mitt är walesiskt).

Välj med omsorg! ;)

• anansie

Min dotter heter Älva. Det tycker jag ju givetvis är ett superfint namn och ovanligt har jag förstått Glad

• Krake
    Baby Girl skrev 2011-08-12 11:05:02 följande:
    Jaha okej, ja det var ovanligt! Hur uttalas det? Chettil eller Kettil som det stavas?Glad
    Det uttalas med sje-ljud som t ex kittel. Ett fornnordiskt namn.
    Moster, inte monster.
  • Baby Girl

Jättefina namn allihopa! Ha en bra helg! Solig

• viseversa

Jag har tre barn. 

Äldsta dottern är 4 år och heter Indra

Mellersta dottern har ett vanligt namn dock. Men jag älskar det. Hon heter Alwa 

Sen har vi lillkillen som heter Odin  

• Baby Girl
    viseversa skrev 2011-08-13 08:12:30 följande:
    Jag har tre barn. 

Äldsta dottern är 4 år och heter Indra

Mellersta dottern har ett vanligt namn dock. Men jag älskar det. Hon heter Alwa 

Sen har vi lillkillen som heter Odin  
    Ja det var också ovanliga namn! Kul med det tycker jag. Indra gillar jag skarpt! Glad
  • viseversa
    Baby Girl skrev 2011-08-13 08:16:49 följande:
    Ja det var också ovanliga namn! Kul med det tycker jag. Indra gillar jag skarpt! Glad
    Ja det är väldigt vackert=). Hon passar att heta Indra.
  • Baby Girl
    knittgirl84 skrev 2011-08-13 08:21:15 följande:
    Leonora heter min dotter, tycker att det är jättefint förstås!
    Oh ja det tycker jag med! Leo har jag hört innan så Leonora var häftigt!
  • knittgirl84
    Baby Girl skrev 2011-08-13 08:42:24 följande:
    Oh ja det tycker jag med! Leo har jag hört innan så Leonora var häftigt!
    Ja det är likt Eleonora, men vi tyckte Leonora var finare. Tyvärr så kommer nog en del tro att hon heter det, men så blir det nog med många namn, jag har själv fått heta allt möjligt trots att jag inte har så ovanligt namn.
Svar på tråden Vad är det ovanligaste FINASTE namnen ni vet?