• Olles mamma

Sjunga på dopfikat?

Hej! Behöver lite snabba råd. Imorgon ska Olle döpas och i kyrkan ska en kompis sjunga. Hon har en ängels röst och det kommer bli jättebra. Men nu funderar jag på att sjunga själv oxå, fast på dopfikat. Jag har pratat med hon som ska sjunga i kyrkan om det och hon tycker det är en jättebra idé och hon ska kompa mej. Jag har aldrig sjungit nykter för så många förut men känner ändå att det skulle kännas fint om JAG sjöng för vår son... Men kan man göra det? Ha en sång med på fikat? Eller blir det bara fånigt? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sjunga på dopfikat?
  • karroliten

Såklart du kan!
    På flera dop jag varit på har det varit sång vid fikat. Mycket rörande!! 

• Olles mamma

verkligen?
    Jag har aldrig varit med om det förr... Men jag tror att jag vill, sen är det ju en annan sak om jag kommer våga när vi väl är där ;)
    Ungrfär när har det då varit sång? Precis när alla anlänt? mitt i fikat? efter fikat? vid pressentöppningen? slutet?  

• Lilly mama

Jag sjöng på en namngivningsceremoni, vilket blir lite som ett dopfika och det blev väldigt uppskattat. Oavsett om någon annan skulle tycka annorlunda så är det väl hur du och pappan känner som avgör? Ett tips är att ta det är att tidigt så du inte går och är nervös hela fikat (om du nu blir nervös av att sjunga inför folk).

Svar på tråden Sjunga på dopfikat?