• evaave

vad tycks om mina barns namn??

Såg en kvinna startade en tråd där folk klankade ner ordentligt på en den stakars kvinnan pga vilket namn hon valt till sin son. Nu va jag bara tvungen att bli medlem och att starta en tråd om vad mina barn heter då dom har ovanliga och unika namn.

jag och min man älskar våra barns namn (dom är tvillingar och födda april detta året)

dottern heter: BIBIBEL (utalas precis som det stavas)
    och sonen heter: MAOU (utalas mjau)

BIBIBEL & MAOU 18/4 2011..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad tycks om mina barns namn??
  • odda

jag gillar inte namnen så mycket sorry

• como

Valde "inte fint", men det borde ha varit "inte alls fint". "Mjau" - det är ljudet katter gör, inte ett namn.

• como

Och "Bibibel" låter/ser ut som om du inte vet hur man stavar Babybel.

• Kimona
    Morcheeba skrev 2011-08-12 15:58:53 följande:
    Okej, Bibel & Mjau.
    En religiös fanatiker och en crazy cat lady (dude?). Grattis.
    Min tanke också Förvånad
  • Kimona

Snälla säg att ni heter Oompa-loompa i efternamn

• Lillsnufflan

Jag brukar inte lägga mig i vad folk döper sina barn till, det får de bestämma själv. (Eller nja, jag tycker kanske inte man ska få göra som det där amerikanska paret som döpte sina barn efter Hitler och Himmler Obestämd, men annars bryr jag mig inte). Men när du nu frågar: Bibibel är rätt OK, men inte fint. Maou ser bättre ut än det låter, i mina öron låter ett kattläte inte riktigt som ett namn. Minst sagt.

• Freijah

Födda i april? Låt mig gissa, första?

Näe men skämt åsido, jag kan inte föreställa mig vuxna människor med dom namnen, eller äldre barn heller för den delen.
    Som tur är så har man ju möjlighet att byta namn i sverige.

♥ 2010-11-23 ♥
  • MalinEddie

Det finns ingen som heter Maou eller Bibiel i Sverige men ni kanske bor i ett annat land? Jag gissar dock på att du försöker driva med oss.

• Vulpecula
    MalinEddie skrev 2011-08-22 23:20:33 följande:
    Det finns ingen som heter Maou eller Bibiel i Sverige men ni kanske bor i ett annat land? Jag gissar dock på att du försöker driva med oss.
    SCB:s namnsök visar vad som fanns 31 december 2010, om tvillingarna är födda i april i år skulle de alltså inte finnas med. Men ändå, jag är också skeptisk.
  • Chazz Michael Michaels

I call bullshit.

• leah.d@hotmail.com
    ImLost skrev 2011-08-18 22:22:45 följande:
    why why ....WHY ???
Svar på tråden vad tycks om mina barns namn??