• Lumina

Fråga till far och morföräldrar!

Ren nyfikenhet eftersom jag är långt ifrån farmor-mormor stadiet själv hehe.

Jo, alla som blivit mormor/farmor säger att det är sååå speciellt att få barnbarn, nästan så att det är bättre än att själv få barn.
    Så nu undrar jag vad det är som gör det så speciellt, att det nästan verkar mer värt än när man själv får barn?

Har precis sett flera på min FB som blivit farmor-mormor nyligen och uttryckt sig så, därav nyfikenheten      

• Svar på tråden Fråga till far och morföräldrar!
  • eliten

Min svärfar säger att det är som livets efterrätt, han älskar dem som sina egna men han slipper uppfostra dem och har kvar sin egentid..

• Lumina
    eliten skrev 2011-08-13 08:25:10 följande:
    Min svärfar säger att det är som livets efterrätt, han älskar dem som sina egna men han slipper uppfostra dem och har kvar sin egentid..
    Haha! Ja det har han ju rätt i, man får allt det gottaste men slipper den jobbiga biten
  • cajsasmamma
    eliten skrev 2011-08-13 08:25:10 följande:
    jag tror med att det är så
  • sallybuse

Jag är mormor till 2 st pojkar och vi älskar dom av hela vårt hjärta.Och jag tycker de är svårt att säga hur mycke man älskar dom.Man älskar ju dom lika mycket som man älskar sina egna barn.Men man har ju inte de ansvaret och kan lämna tillbaka dom igen.Men som sagt så finns dom i vårt hjärta alltid.De är ju livets efterrätt.

• skoladan

Dom är ju ens eget kött och blod. Det är ingen skillnad. Jag 'älskar mina barnbarn som jag älskar mina barn. Mina barnbarn är också mina barn. Och jag träffar dom ofta. Jag har min egen relation med dem och den relationen handlar inte om mina barn, utan om mina barnbarn och mig. Ibland har vissa svårt att fatta att jag ägnar så mycket tid åt barnbarnen och undrar varför jag "ställer upp" så mycket. Men det handlar inte om att ställa upp. För mig handlar det om att jag vill ägna mig åt dem jag älskar. Och jag älskar barnbarnen och vill vara med dem. Det handlar inte om att ställa upp, avlasta eller nåt, det handlar om MIN relation till MINA barnbarn.

Svar på tråden Fråga till far och morföräldrar!