Mammisen skrev 2011-08-14 20:17:21 följande:
Min bm sa att hon uppskattade om man ringde och brättade men det var inget tvång. Jag ringde efter en vecka och hon sa att om jag hade tid och lust fick jag gärna knacka på och visa upp trollet när jag ändå var på BVC nån gång. ( avdelningarna ligger bredvid varandra)
Så olika det kan vara. På det mvc vi gick, så skulle de nog fått anställa någon...för att ta emot samtal från alla som vill avboka "pg a förlossning" haha. När du skrivs in på förlossningen så noteras det ju din journal, så min BM fick iaf en notis om att jag var där och samma lika när bebisen var född.
Men jag minns att jag hade tid på förlossningen, för överburenhetskontroll. Tiden var klockan 11.00 den 11/1-10. Min son föddes 02.21 den 11/1-10 och jag kom ihåg att jag nämde för barnmorskan att jag var tvungen att avboka en tid, och jag nojjade över att jag skulle få straffavgift för att jag avbokade sent. Hon skrattade bara lite och upplyste mig om att de på förlossningen var fullt medvetna om att jag inte behövde någon överburenhetskontroll längre. Jag skyller det på lustgasen och en lång förlossning^^