• Skrott

Hårborttagning (laser) i Uppsala?

Är intresserad av att göra permanent hårborttagning och bor i Uppsala, ngn med erfarenhet av dylik behandling? Priser? Salong? Smärta? Behandlingsalternativ? Upplevelse överlag?

Tacksam för tips! 

• Svar på tråden Hårborttagning (laser) i Uppsala?
  • nurseanna

Jag säger bara: Hairfree!
    Jag har gått där i över ett år och är mer än nöjd. Priser varierar ju på vad du ska göra, vilken hårfärg och "kvalitet" du har på håret osv. Visst gör det ont, men det går över sketasnabbt.
    Dessutom är Sabina den abslout mest symaptiska människa jag stött på. :)

Kontakta dem, du får en gratis konsultation.

• Skrott

De ligger på luthagen va? Tror jag sett deras skylt... Vilka omr har du zappat o hur mkt tror du att dina beh kommer att kosta totalt? Jag är uppriktigt less på mitt problem m inåtväxande hår och därmed infl o märken därav känner jag att jag vill kosta på mig (men självklart inte betala överpris).

• nurseanna

Ja precis. Jag vet inte vad det kommer landa på. Tyvärr. Nu när jag väl börjat så känns det ju som att slänga pengarna i sjön om jag slutar. Det är ju dyrt.....

• Skrott

Men håret har minskat eller? Har du hållit på ett år borde du väl hunnit några beh? Har förstått att rek antal beh/omr är allt från 3-8.

• nurseanna

Jo håret håller på att försvinna. Men jag har väldigt ljust hår, så det tar länre tid. Jag har gjort 8 beh, men får säkert göra typ 12....

• En Åsa

Jag gjorde det på Uppsala spa, tyckte det var jättebra där. Jag har bara gjort en behandling än för jag blev gravid och då får man inte göra så om det fungerar eller inte kan jag ju inte svara på men jag har tänkt fortsätta med fler behandlingar. Behandlingen jag gjorde var på bikinilinjen och jag tyckte att det gjorde fruktansvärt ont, ondare ju närmare ljumsken hon gjorde.

Dom har halva priset där, jag har dock ingen aning om hur priset på andra salonger är.
    www.uppsalaspa.se/

• nytt eller gammalt

Jag går på Hairfree, har gått 5ggr och håret är glesare nu, gissar på att hälften har försvunnit. Det gör inte ont alls med deras nya apparat.

• Ponki

Hej!

Alla ni som är intresserade av hårborttagning, kolla gärna in min blogg där jag vänder ut och in på problemet med generande hårväxt.

http://harborttagning.blogspot.se/

Jag ska nu testa laser för hemmabruk eftersom jag tycker det blir för dyrt att göra på salong.

{#emotions_dlg.flower} 

/Sanna 

• celine81

Jag hamnade här när jag blädrade lite på Familjeliv och jag kan verkligen rekommendera en klinik som jag tycker att arbetar med de bästa maskinerna / lasrarna. Jag har bara hört gott om kliniken , jag har många vänner som har gått dit och fick resultat från första behandlingen så som jag fick. Kliniken heter Clinica Laser & Estetik.Jag kan lätt säga att det försvinner minst  20-40 % från första behandlingen och 2 av mina vänner blev av med håret efter 4 beh. Jag har läst mycket om laser och Ipl och laser är mycket effektivare och den är mycket snällare mot huden också. De arbetar med Diode laser vilket är otrolig effektiv när det gäller att tabort generade hårväxt dessutom maskinen också är våldigt känd men nu kommer jag inte ihåg namnet på maskinen.
    Nu har jag gjort en bra reklam för kliniken haha :D men jag tycker att de förtjänar det.

• maya85

Tusen tack Celine81! Clinica Laser Estetik är absolut bäst!

Tack vore dig hittade jag bästa laser stället! Tjejerna som jobbar där är välutbildade , super trevliga och duktiga!Jag åker ända från Stockholm för att kunna få min laser behandling och jag är hur nöjd som helst. Jag gjorde min 2:a behandling igår och jag lovade för mig själv att bli medlem här och rekommendera alla den lilla kliniken som kan ´verkligen ge sina kunder bästa service och resultat. Jag har blivit av med massor av hår och de har dessutom jättebilligt nu tills slutet av sommaren vet jag , så passa på tjejer!

• Åsa Hammalström

Har varit på många kliniker genom åren för olika behandlingar men Laserklinikcenter är verkligen bäst. De har bra priser och moderna och säkra lasermaskiner för permanent hårborttagning. De har också bra paketpriser på Fettreducering, Hudföryngring, Tatueringsborttagning och Hudupstramning. 

Svar på tråden Hårborttagning (laser) i Uppsala?