• MariaElionora

Jag ÄLSKAR tights/leggins!!!

Här på fl verkar det vara den allmänna uppfattningen att det är fult med tights/leggins och därför måste jag göra en liten hyllningstråd till dessa underbara plagg även om säkert de flesta ej håller med här på fl

Jag älskar leggins, tycker de är supersköna och praktiska. Jag har alltid klänning eller kjol till för att dölja baken.
    Om det inte är mitt i sommaren tycker jag det ofta ser för jävligt ut när folk har korta kjolar eller klänningar och ej har leggins eller strumpbyxor under. Hur vältränade folk än är så är det sällan snyggt med bara ben, fula blåmärken eller annat jocks och de ser det allmänt stört ut om det är kallt ute.

Nej tack så för att leggings finns, framförallt de helsvarta från hm. I LOVE IT!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-14 18:49
    Dessutom har jag hopplös kropp för jeans. Jag har för platt bak, tjock, mage, smala lår...så vanliga jeans sitter aldrig bra på mig, vad jag än väger så är proportionerna fel.

• Svar på tråden Jag ÄLSKAR tights/leggins!!!
  • Bambi07

Gillar inte leggings så överdrivet mycket utan föredrar strumpbyxor, men mina jeansleggings räddar mig de dagar då jag helt enkelt inte orkar bry mig alltför mycket! Har dock alltid en längre tröja över dessa.

Mer strumpbyxor till folket, tycker jag! Eller ja, inte nödvändigtvis, men mer individualitet klädmässigt :)

• Idun

Jag håller med dig! Älskar legginsmodet!

• MariaElionora

För mig är leggins och strumpbyxor typ samma sak eftersom jag bara använder svarta leggins eller svarta strumpbyxor. Men det är självklart större skillnad om man använder jeansleggins eller andra färger.

• SilverLadyG

Jag håller med dig! Älskar legginsmodet! Tycker att det är sexigt och snyggt!

• amalie79

Jag med ! Termoleggings på vintern och en lång stickad tröja över, ett par fina stövlar, jag älskar det!
    Och så caprileggings och oversize-tshirt nu på sommaren!

• MariaElionora

Skönt att jag inte är ensam om att tycka detta här på fl. Ser ju många på stan men i trådar här på fl har jag sällan märkt det.

• Bambi07
    MariaElionora skrev 2011-08-14 18:51:48 följande:
    För mig är leggins och strumpbyxor typ samma sak eftersom jag bara använder svarta leggins eller svarta strumpbyxor. Men det är självklart större skillnad om man använder jeansleggins eller andra färger.
    Aha. Jag är ung, och gillar därför lite mer färg på strumpbyxorna. Det passar min stil och fungerar mer som en accessoar än underdel :)
    Tror problemet är alla människor som "felanvänder" leggings, dvs (ofta överviktiga, men lika störande även på smala) människor som tror att det är byxor och inte täcker över rumpan = booty flash!
  • IsDimma

Leggins är fult, tights likaså. Men strumpbyxor däremot ger snygga ben så såna gillas

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • linjes
    amalie79 skrev 2011-08-14 18:52:09 följande:
    Jag med ! Termoleggings på vintern och en lång stickad tröja över, ett par fina stövlar, jag älskar det!
    Och så caprileggings och oversize-tshirt nu på sommaren!
    Termoleggins? Är det vad de låter som?
  • Bambi07
    IsDimma skrev 2011-08-14 19:00:05 följande:
    Leggins är fult, tights likaså. Men strumpbyxor däremot ger snygga ben så såna gillas
    Fast det är ju ingen skillnad mellan de lite tjockare (ej stickade, bara tjockare) strumpbyxorna och leggings som slutar nere vid foten. Eller ja, strumpbyxor täcker fötterna också men vad gör det om man inte visar fötterna?
  • IsDimma

Strumpbyxor för mig är dom supertunna, mer eller mindre genomskinliga sakerna med fot som man har på sig till kjol eller klänning. Tights däremot är tjockare kan ha fot eller slutar nere vid anklarna. Tjockare strumpbyxor finns i min värld bara till barn

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • fridaaxelina

Leggings är bäääst!!!

• Bambi07
    IsDimma skrev 2011-08-14 19:26:16 följande:
    Strumpbyxor för mig är dom supertunna, mer eller mindre genomskinliga sakerna med fot som man har på sig till kjol eller klänning. Tights däremot är tjockare kan ha fot eller slutar nere vid anklarna. Tjockare strumpbyxor finns i min värld bara till barn
    Tur att man kan tycka olika då :D Jag ogillar jeans och andra byxor (förklaringen till varför jag i så fall har jeansleggings) och har oftast på mig kjol eller klänning så både tjocka och stickade strumpbyxor räddar mig under vinterhalvåret. Och jag ser väldigt bra ut i det också :D
  • MariaElionora
    Bambi07 skrev 2011-08-14 19:32:30 följande:
    Tur att man kan tycka olika då :D Jag ogillar jeans och andra byxor (förklaringen till varför jag i så fall har jeansleggings) och har oftast på mig kjol eller klänning så både tjocka och stickade strumpbyxor räddar mig under vinterhalvåret. Och jag ser väldigt bra ut i det också :D
  • Stolt småbarns mamma

I love leggings! ;)

• Snake

Leggings är finfint, använt på rätt sätt, sådetså Helst svarta eller jeans med nåt som går över rumpan.

• kickan89

Håller med, hur levde jag innan jag upptäckte leggingsen egentligen? haha. Tusen gånger bekvämare än strumpbyxor!
    Lika bekvämt som mjukisbyxor fast mycket snyggare såklart :) Dock håller jag med om det som några påpekat att det är riktigt fult att använda leggings som byxor. Rumpan ska täckas haha. 

Svar på tråden Jag ÄLSKAR tights/leggins!!!