• Luullis

Hur gick din TREDJE förlossning?

Har startat en tråd om detta i början av graviditeten men den dog ut och jag bytte konto så vi kör igen.

Nu är det snart förlossningsdags och jag undrar hur din tredje förlossning gick? Lättare? Svårare? Ondare? Snabbare?

Om dom första två var lika - var även den tredje det?  Ös på med historier!

• Svar på tråden Hur gick din TREDJE förlossning?
  • Trekidz

Min bm sa oxå att nr 3 kan vara lite lurig... :)

Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • Thez

3:an och 4:an var absolut dom lättaste  

Mina 2 första tog ungefär lika lång tid, ca 10-12 timmar från första känningen.

3:an kände jag ingenting innan, kände lite molvärk i ryggen vid 00 på natten, somnade gott. Kl 03 gick vattnet o då kom värkarna, 06:06 e min tjej ute. Snabbt o smidigt

4:an kände jag av en ond värk vid 23, sen kom nästa 00:20, sen igen 00:30 och då fattade jag. Precis efter den värken kom vattnet. 03:14 föddes nästa tjej   Ännu en snabb o smidig förlossning

Mina barn betyder ALLT........
  • Busbellan

Snabbare än snabbast ;) de två första gick fort men den tredje kom efter ca 20 min av kännbara värkar. Kom ut på en krystvärk

Mamma till Nora, August och Ella
  • Okändgäst

Har haft bra förlossningar med de två första, tog 7 timmar första, 4 timmar för andra.
    Med den tredje så fick jag en nål satt för att jag ville ha EDA och då var jag öppen 3 cm, 20 min senare så var hon ute. 

• Luullis
    Busbellan skrev 2011-08-15 23:07:40 följande:
    Snabbare än snabbast ;) de två första gick fort men den tredje kom efter ca 20 min av kännbara värkar. Kom ut på en krystvärk
    Det är lite så jag hoppas att det ska vara för mig. 1:an tog 2½ timme totalt och tvåan tog 1 timme från värkstart... Är lite rädd över att helt plötsligt få en lång och komplicerad flörlossning nu...
  • Pistou

Lägger till favoriter.
    Jag ska snart föda trean och hoppas innerligt att det ska bli annorlunda denna gången. De två första ville nämligen inte riktigt komma ut. Med den första blev jag igångsatt även om förlossningen som följde i och för sig nog var medellång. Men tvåan hade jag en mardrömsförlossning två veckor efter BF som varade ett helt dygn. Finns det några chanser att den tredje ska gå snabbt och smidigt, måntro? Jag har inga stora förhoppningar...

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Arbetsmyran

Min första, 13 år sen...var ganska långdragen.. Kom in på förlossningen på kvällen ca 24, var öppen 2 cm o han är inte född förens dagen efter vid 18 på kvällen.

Nummer två, 10 år sen var superenkel....var öppen 7 cm när jag kom in, hann få EDA sen "ploppade" han ut.

Nummer tre, för 3 veckor sen känns som den som gjorde mest ont...hade värkar hemma i ett dygn med 7-10 min mellan dom sen blev det en enda lång värk o vi åkte in ca 20.30...var BARA öppen 2 cm, ont som bara den. Efter en timme var jag öppen 7cm o fick EDA...hon är född 1.26.

Mitt problem den här tredje gången var att jag spände mig inför varje värk, tror jag var väldigt öm efter dygnet med värkar hemma som gjorde ont(men fick ju inte komma till förlossningen förens de var tätare)...

• Evve81

Bästa förlossningen av mina 3!

Ettan: Var jag på förlossningen 12h med värkar innan dottern kom ut

Tvåan: Var jag där ungefär 5h innan sonen kom men jag var "dålig" som magsjuka hela dagen innan.

Trean: Kände första känningen vid 16 på em tilltog underkvällen 00.30 var vi på förlossningen och 02.11 är han född. Min klart bästa och snabbaste  förlossning och jag kände att jag hade kontroll hela förlossningen. Hade hört att det kunde vara lurigt men jag hade inte en förvärk ingenting.... S¨jag behövde aldrig fundera på om
     det var på G.

• Luullis

Tack för svaren!! Fler svar hoppas jag på då det är dags om 17 dagar!!

• Viken79

Snabbare men ondare än de två första. 6 timmar från första värk tills han kom ut.

• kixan

Min tredje gick inte alls, fast det kanske du inte vill höra... Obestämd
    Var iaf beredd på att det kan sluta precis hur som helst, fast det är tredje barnet och man tror att det ska gå smidigt..

A -03, F -05, V -10
  • Erkens mamma

Pga blödningar från moderkakan som triggade igång förlossningen och en föreliggande moderkaka så blev det för mig ett katastrofsnitt i vecka 29.

Jag hade legat inne på förlossningen/BB i fem och en halv vecka innan men när det blev allvar så gick det ruggigt snabbt. Tror det tog ca 10 minuter från larmet tills han var ute -max.

• Alvi

Exakt som med de två andra förutom att de två första timmarna var lite luddiga. Sedan -regelbundna värkar, 6 timmar senare gick vattnet och 10 min senare är bebben född.

• Sol

Ettan: 16 tim från första värken. Lustgas Eda och sugklocka.
    Tvåan: 8 Tim från första värken. Ca en timme med intensiva värkar. Lustgas.
    Trean: 5 Tim från första värken. Ca 45 min intensiva värkar. Dyktekniken och profylax andning. Toppen förlossning! Tror att tvåan kunde ha varit lika bra om jag slappnat av istället för att spänna mig under värkarna. Bm berättade efter att hon hade sagt till sina kollegor att hon hade fått in en trea som inte är någon trea när jag kom till förlossningen. vill inte ha fler barn men skulle gärna föda igen!!

• 2020

Min trea blev jätte jobbig :( hade hoppats på en snabb lätt förlossning som med tvåan. Trean tog tid och slutade med sugklocka. Hade svåra värkar hela natten på sjukhuset och han fastnade, ville inte komma ut efter 50 min krystande. Jag var helt övertygad att trean skulle vara lätt och snabb :(

Svar på tråden Hur gick din TREDJE förlossning?