Mommys touch har en aio som jag tycker har fungerat bra. Den torkar snabbt och är onesize och har som alla onesize-blöjor varit lite stor i början av blöjperioden och börjar nu mot slutet bli lite liten. Men den är en favorit då den torkar snabbt! Sen har jag även provat magic aio som fungerar fint, de tar dock längre tid att torka då det är bambu i, kan ta ganska lång tid att få dem helt torra. De är också onesize, de sitter bra på min son nu, men jag tror definitivt de varit väl stora för honom som nyföding...
Båda dessa finns att köpa på barnshop.se
Jag gillar IV-blöjorna också av flera skäl, dels att de är gjorda mestadels i ekologiska naturmaterial och tillverkaren verkar mån om att villkoren på fabriken också ska vara bra. MEN - de är inte one-size utan där kan det krävas ganska många storlekar. Dessutom blir de väl bylsiga tycker jag i de större storlekarna då bomullsfrotté tar mer plats än microfiber... Dock torkar de snabbt, som en pocketblöja ungefär och så kan vissa storlekar passa vissa barn länge länge. Har en storlek nu som sonen kunnat ha i ca 1 år. Att jag inte köpte flera av dem??? Men det visste jag ju inte då