• maja76

Bara att kämpa på med Provera, vikten och hoppas på ett barn.

Hej. Jag har ätit 3 kurer Provera och fick svar av läkaren att fortsätta med det  i 9 månader till. Jag måste gå ner minst 10 kilo annars tar de inte emot på IVF.  Om det inte blir  något barn under de 9 månaderna så får jag skriva in oss på IVF till våren. Så vi ska börja träna på friskis nu till hösten så vi båda kommer i form. Så nu hoppas jag att jag har sådan tur som många andra som har över 20 kilos övervikt att man blir med barn på det naturliga viset.

• Svar på tråden Bara att kämpa på med Provera, vikten och hoppas på ett barn.
  • Blushie

Jag äter också Provera för att så småningom påbörja med Puregoninjektioner för att kunna få ägglossning, fick precis höra att min lillasyster är gravid och jag är glad, men samtidigt så jävla ledsen för att hennes tjocka storasyster försökt bli gravid i snart 2 år och inte lyckats!! Skrikandes Jag är överviktig och har också minst 20 kg att bli av med, men min gynekolog har inte nämnt det som en orsak till vår barnlöshet, men han har inte nämnt IVF heller, är lite besviken för jag har fått så lite information tycker jag också, har inte ens en diagnos på mitt problem som troligtvis är PCO?

Svammel, babbel, men ledsen just nu... Tack för att jag fick skriva av mig lite...

Svar på tråden Bara att kämpa på med Provera, vikten och hoppas på ett barn.